Wpływy Mediacapu wzrosły o 52 proc., wynik netto 877 tys. zł w dół. LTTM z 12,8 mln zł przychodów
W minionym kwartale holding marketingowo-badawczy Mediacap osiągnął wzrost przychodów o 51,6 proc. do 32,03 mln zł i zysku EBITDA o 53 proc. do 2,6 mln zł, a jego wynik netto zmalał z 661 tys. zł zysku do 216 tys. zł straty. Grupa LTTM, obejmująca sieci partnerskie LifeTube, TalentMedia, Gamellon, zanotowała 12,8 mln zł przychodów.
Skokowy wzrost przychodów Mediacapu to efekt przejęć zrealizowanych w br. Wiosną należąca do niego spółka TalentMedia za 9,23 mln zł kupiła 79 proc. udziałów LifeTube’a, a już w październiku - za 3 mln zł 100 proc. udziałów sieci Gamellon. Natomiast Medicap w połowie br. w ramach podwyższenia kapitału zakładowego TalentMedia przejął 576 udziałów firmy za 2,29 mln zł, a na początku listopada kupił kolejne 555 udziałów jej udziałów za 3,27 mln zł. W efekcie udział Mediacapu z kapitale TalentMedia zwiększył się z 51 do 77 proc.
- Wzrost skali działalności to efekt drugiego kwartału z rzędu, w którym konsolidujemy wynik przejętego przez nas w marcu LifeTube - największego gracza na Polskim rynku youtuberów. Lato było okresem intensywnej pracy strategicznej i operacyjnej nad integracją nowej struktury oraz kolejnym przejęciem - sieci Gamellon, skoncentrowanej na influencerach gamingowych - opisał zarząd Mediacapu w liście do akcjonariuszy.
Wraz z przejęciem Gamellonu utworzono grupę influencer marketingu LTTM, do której oprócz trzech sieci partnerskich kontrolowanych przez Mediacap należą dwie nowe marki: HubYT do kreowania kampanii z youtuberami oraz Mellon Media odpowiedzialny za produkcję własnych formatów na YouTube'a.
W minionym kwartale grupa LTTM zanotowała12,8 mln zł przychodów. - Jest to około trzykrotnie więcej niż TalentMedia wypracowały w zeszłym roku samodzielnie oraz 19 proc. więcej niż zeszłoroczny wynik proforma TalentMedia i Lifetube - opisał zarząd Mediacapu. - LTTM stał się największym przychodowo biznesem w grupie, ale nie kontrybuuje dotychczas znacząco do wyniku finansowego, w trzecim kwartale LTTM wypracowało 0,5 mln zł wyniku EBITDA. Wierzymy, że pozycja lidera intensywnie rosnącego rynku influencer marketingu pomoże wypracować rentowność w kolejnych latach - dodał.
Strata wskutek kosztów finansowych
W trzech kwartałach br. przychody Mediacapu wyniosły 82,54 mln zł, co wobec 58,78 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 40,4 proc. Zysk sprzedażowy zwiększył się z 10 tys. do 1,04 mln zł, a zysk operacyjny z 663 tys. zł do 1,66 mln zł.
W górę oba wskaźniki rentowności poszły także w minionym kwartale. Pogorszyły się natomiast wynik netto: w trzecim kwartale z 661 tys. zł zysku do 216 tys. zł straty, a w trzech kwartałach z 216 tys. zł zysku do 128 tys. zł straty.
Przesądziły o tym koszty finansowe, które w trzech kwartałach br. wyniosły 1,38 mln zł, a tylko w minionym kwartale 1,04 mln zł.
Wpływy Grupy S/F 23 proc. w górę
W pionie marketingowym przychody Mediacapu zwiększyły się w skali roku o 55 proc. do 65,19 mln zł w trzech kwartałach br., a zysk EBITDA - z 2,13 do 2,74 mln zł.
Do Mediacapu oprócz TalentMedia, LifeTube’a i Gamellona należą agencje marketingowe Scholz&Friends Warszawa, EmLab, The Digitals i Booost tworzące Grupę S/F. Firma podała, że wpływy Grupy S/F w minionym kwartale były o 23 proc. wyższe niż rok wcześniej. - Co uzyskaliśmy między innymi dzięki wyższej sprzedaży Booost. Skala i liczba projektów realizowanych w ramach Grupy S/F dla takich graczy jak Plus, Plush czy Aldi powinna przełożyć się na dwucyfrowy wzrost przychodów i EBITDA w całym 2019 roku - zaznaczył zarząd firmy.
Pion danych Mediacapu w ujęciu trzech kwartałów zanotował wzrost wpływów z 16,72 do 17,34 mln zł oraz zysku EBITDA z 719 tys. zł do 2,99 mln zł. Przychody IQS w zeszłym kwartale zwiększyły się o 6 proc.
- To kolejny kwartał, w którym sprzedaż bardziej marżowych produktów Opinie.pl rośnie względem tradycyjnych badań, co przekłada się na wzrost EBITDA, która wyniosła w trzecim kwartale 0,8 mln zł (28 proc. r/r) - opisał zarząd Mediacapu. - W Plastream kontynuowaliśmy rozwój modułów Plastream Retail oraz Plastream Fashion. Ponieważ komercjalizacja zajmie więcej czasu i pochłonie więcej nakładów niż początkowo zakładaliśmy, wystąpiliśmy o dofinansowanie w programie szybkiej ścieżki NCBiR, a jednocześnie w listopadzie podjęliśmy poszukiwanie partnera zewnętrznego - dodano.
Mediacap liczy na wyższą rentowność w 2020 roku
Pod koniec października Mediacap zaciągnął kredyt inwestycyjny w wysokości 2,37 mln do spłaty przez pięć lat w związku z kupnem kolejnych udziałów TalentMedia i przejęciem Gamellon przez TalentMedia. Natomiast w lipcu br. TalentMedia wziął 6,75 mln zł kredytu (ma go spłacić do lipca 2024 roku) na częściowe sfinansowanie kupna LifeTube’a.
- Na koniec roku Grupa Mediacap będzie bardzo odmieniona względem końcówki zeszłego roku. Przychody, jakie wypracujemy w całym 2019 - prawie dwukrotnie wyższe niż jeszcze 2-3 lata temu - będą pochodziły w dużej mierze z influencer marketingu - podkreśla zarząd firmy.
- Nasz wynik finansowy natomiast powstaje nadal przede wszystkim w ugruntowanych zespołach reklamy i badań rynku, które też rozwijają się i zwiększają efektywność działania. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku pełna integracja Grupy i przeszczepienie ekspertyzy między zespołami przyczyni się do tego, że za tegorocznym wzrostem skali przychodów, przyszły rok przyniesie wyższą rentowność całej Grupy - opisały władze Mediacapu.
Firma jest notowana na głównym rynku warszawskiej giełdy. W czwartek na koniec sesji jej kurs wynosił 2,29 zł, co daje kapitalizację wynoszącą 42,2 mln zł. Prezesem i większościowym akcjonariuszem spółki (ma 52,9 proc. kapitału) jest Jacek Olechowski.
Dołącz do dyskusji: Wpływy Mediacapu wzrosły o 52 proc., wynik netto 877 tys. zł w dół. LTTM z 12,8 mln zł przychodów