SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Merlin.pl wstrzymał sprzedaż i zwolni ponad 100 pracowników, cięcie kosztów przez nowego operatora

Sklep internetowy Merlin.pl, którego zarządzanie od Czerwonej Torebki przejęła właśnie spółka Topmall, tymczasowo wstrzymał sprzedaż i zapowiada start w nowej odsłonie. Jednocześnie poinformował, że do końca stycznia zwolni grupowo 104 pracowników.

Merlin.pl w komunikacie giełdowym wyjaśnił, że przyczyną zwolnień jest chęć dokonania reorganizacji firmy przez jej nowego operatora w celu maksymalnego ograniczenia kosztów działalności. - Istnieje potrzeba zatrudnienia tylko tych pracowników, których zadaniem będzie zapewnienie obsługi Merlin w minimalnym, podstawowym zakresie, tj. reprezentacji wobec osób trzecich, obsługi księgowej i kadrowo-płacowej - podała spółka. O planowanych zwolnienia grupowych poinformowała już przedstawicieli pracowników i właściwe Powiatowe Urzędy Pracy.

W ostatnich miesiącach pojawiły się informacje o zaległościach płatniczych, które Merlin.pl ma wobec części swoich kontrahentów. Kilku z nich złożyło wnioski sądowe o ogłoszenie upadłości spółki. Niektóre wnioski zostały umorzone przez sądy.

Pod koniec listopada Czerwona Torebka, właściciel Merlin.pl, zawarła umowę wydzierżawienia na 10 lat e-sklepu spółce Topmall. Będzie ona przez ten okres zarządzać serwisem, mając prawa do jego marki, domeny internetowej i bazy klientów.

W ramach porozumienia nowy operator będzie przekazywał Merlinowi opłatę licencyjną i czynsz dzierżawy w wysokości 5 proc. miesięcznych obrotów netto ze sprzedaży w tym e-sklepie. Natomiast po 10 latach będzie miał możliwość jego pierwokupu.

Na razie Topmall zdecydował o wstrzymaniu sprzedaży na Merlin.pl. - Z pewnością zauważyliście, że dodawanie produktów do koszyka nie jest możliwe, a zamówienia zostały anulowane. Ma to związek ze zmianą podmiotu prowadzącego sprzedaż pod marką Merlin.pl - poinformowała firma w czwartek na facebookowym fanpage’u e-sklepu. - Klienci, których opłacone zamówienia nie zostały zrealizowane, otrzymają bon o wartości 120 proc. złożonego zamówienia, który będzie można zrealizować w Merlin.pl po ponownym uruchomieniu sprzedaży - zaznaczyła.

Nowy operator zapowiedział też, że Merlin.pl w ciągu kilku tygodni zostanie uruchomiony w nowej odsłonie. Ma oferować szeroki asortyment produktów i działać na wygodniejszej w obsłudze platformie.

- Liczymy, że nasze działania pozwolą odzyskać zaufanie klientów i dostawców, które ostatnio zostało nadwyrężone. Mamy plan biznesowy, zasoby i chęci by zrealizować ten plan szybko i skutecznie - podkreślił Łukasz Szczepański, prezes Topmall. - Merlin.pl to marka, która ma wielki potencjał i wspaniałą historię. Dlatego podjęliśmy się jej odbudowy. Naszym zdaniem, przy dobrym zarządzaniu jesteśmy w stanie stać się rentowni w krótkim czasie - zadeklarował.

W październiku br. Merlin.pl odwiedziło 975,5 tys. realnych użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych).

Dołącz do dyskusji: Merlin.pl wstrzymał sprzedaż i zwolni ponad 100 pracowników, cięcie kosztów przez nowego operatora

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
j
Jestem klientem Merlina i ja ich nie upoważniałem do przekazywania moich danych jakiemuś TopMall. Nie można teraz nawet usnąć konta nie mówiąc o odzyskaniu jakichkolwiek pieniędzy za niezrealizowane zamówienie.
0 0
odpowiedź
User
q3d
Wstrzymanie sprzedaży w okresie świątecznym? Takie rzeczy tylko w Polsce.
0 0
odpowiedź