Michał Rogalski w zespole data journalism Onetu
Michał Rogalski, który od początku pandemii tworzył bazy danych na temat koronawirusa, dołączył do nowo utworzonego zespołu data journalism Onetu (Ringier Axel Springer Polska). Będzie się zajmował nie tylko danymi na temat COVID-19, ale także dotyczącymi miast, transportu i klimatu.
Michał Rogalski, który podczas pandemii tworzył bazy danych dotyczące COVID-19 w Polsce, został członkiem zespołu data journalism w redakcji portalu Onet.pl. „Dostałem niepowtarzalną okazję rozwoju i łączenia swoich pasji. Regularnie będzie pojawiać się tam moja twórczość” - napisał Rogalski na Twitterze.
Wracam z hibernacji z fajnymi informacjami👋
— Michał Rogalski💡 (@micalrg) September 7, 2022
🟡 Dołączyłem do zespołu data journalism w redakcji @onetpl, gdzie dostalem niepowtarzalną okazję rozwoju i łączenia swoich pasji. Regularnie będzie pojawiać się tam moja twórczość.
Najnowszy projekt👇https://t.co/9jL7o2c3Xm
- Nie jestem urodzonym infuencerem i mam jobla na punkcie quality>quantity [jakość>ilość – red.], więc nie chcę deklarować stopnia aktywności. Na pewno będę tu częściej niż ostatnio. Tak jak wcześniej głównie dane i ich wizualizacje, mniej covida, więcej miast, transportu, czy klimatu - dodał.
Jak pisaliśmy kilka miesięcy temu, do zespołu dołączył też Jakub Kapiszewski (przeszedł z „Dziennika Gazety Prawnej”). - Data journalism to jeden z najważniejszych trendów w rozwoju dziennikarstwa. Michał i Jakub to dopiero początek, będziemy mocno angażować się w tę dziedzinę - mówi redaktor naczelny Onetu Bartosz Węglarczyk.
Michał Rogalski zasłynął jako twórca największej bazy danych o epidemii koronawirusa w Polsce, z której korzystali m.in. naukowcy Uniwersytetu Warszawskiego. Danymi posłużył się też podczas jednej z konferencji premier Mateusz Morawiecki. Za swoje dokonania otrzymał nagrodę Rzecznika Praw Obywatelskich i trafił na listę Forbes 25 under 25. Obecnie prowadzi firmę zajmującą się projektowaniem graficznym.
Jak wynika z badania Mediapanel, w sierpniu Onet.pl odwiedziło 17,24 mln użytkowników, co dało portalowi 58,13 proc. zasięgu. Przeciętny czas korzystania wyniósł 1 godzinę, 41 minut i 9 sekund.
Dołącz do dyskusji: Michał Rogalski w zespole data journalism Onetu