Mindshare Polska: przychody 4 proc. w dół, 1,7 mln zł zysku
Agencja mediowa Mindshare Polska (należy do koncernu WPP) w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 4,1 proc. do 500,54 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę ze 170,4 tys. zł do 1,78 mln zł. Firma podkreśla, że w czasie epidemii pomogły jej kompetencje i rozwiązania digitalowe.
Przychody Mindshare Polska z usług mediowych zmniejszyły się rok do roku z 499,37 do 477,76 mln zł, a te z prowizji zwiększyły się z 22,5 do 22,77 mln zł.
Wpływy krajowe firmy poszły w dół z 494,99 do 465,35 mln zł, a z zagranicy - wzrosły z 26,88 do 35,18 mln zł.
Mindshare’owi pomogły inwestycje w digital
W sprawozdaniu złożonym w KRS zarząd Mindshare Polska podkreślił, że po wybuchu epidemii firmie przysłużył się wcześniejszy rozwój kompetencji i narzędzi w obszarze marketingu internetowego.
Przypomniano, że agencja wiosną 2019 uruchomiła dział Shop+ oferujący rozwiązania e-commerce, ponadto pod szyldem [m]spark wdrożono kilkanaście projektów startupowych.
- Aktywności reklamowe klientów pozyskanych w 2019 między innymi Zalando, Red Bull i Spin Master, a także poszerzenie współpracy z obecnymi klientami o nowe produkty dostosowane do pandemicznej sytuacji rynkowej zrekompensowały straty związane z redukcją budżetów reklamowych klientów dotkniętych recesją gospodarczą - opisano.
Przychody Mindshare Polska od innych firm z koncernu WPP zwiększyły się z 5,1 do 5,17 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się przede wszystkim 5,06 mln zł od GroupM.
112 pracowników, mniej na pensje i usługi obce
Koszty operacyjne Mindshare Polska zmniejszyły się rok do roku o 4,1 proc. - z 519,84 do 498,51 mln zł, z czego wydatki na usługi obce poszły w dół z 499,66 do 479.63 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia spadły z 14,5 do 13,94 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze wzrosły z 3,29 do 3,37 mln zł. W ub.r. w firmie pracowało przeciętnie 112 osób na etacie, o cztery mniej niż w 2019 roku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki na zużycie materiałów i energii zmalały z 444,3 do 290,4 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,29 mln zł do 561 tys. zł.
Pozostałe koszty operacyjne skurczyły się z 478,7 do 1,5 tys. zł, a wydatki finansowe - z 1,07 mln zł do 596,1 tys. zł. Natomiast pozostałe wpływy poszły w górę 315,8 do 794,8 tys. zł.
W efekcie zysk sprzedażowy Mindshare Polska minimalnie zmalał (z 2,033 do 2,026 mln zł), zysk operacyjny zwiększył się z 1,87 do 2,82 mln zł, zysk brutto - z 903,4 tys. zł do 2,3 mln zł, a zysk netto - ze 170,4 tys. zł do 1,78 mln zł.
Prognoza wzrostu w 2021 roku
Zarząd Mindshare Polska spodziewa się, że w br. wydatki reklamowe wzrosną, a w 2022 roku wrócą do poziomu z 2019 roku. Jednocześnie zakłada, że przychody firmy będą zwiększać się w szybszym tempie niż cały rynek.
- Zarząd upatruje dalszy rozwój w kolejnych latach przede wszystkim w akwizycji nowych klientów (obsługiwanych obecnie przez konkurencję) oraz poszerzeniu zakresu działalności tj. tworzeniu nowych produktów, rozwinięciu innowacyjnej oferty w ramach digital marketingu - wyliczono.
Dołącz do dyskusji: Mindshare Polska: przychody 4 proc. w dół, 1,7 mln zł zysku
To się nazywa "wynagradzanie pracowników na poziomie krajów cywilizowanych".