„Motor” liderem magazynów motoryzacyjnych. „Top Gear” ze wzrostem o 63 proc.
W styczniu 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera uplasował się „Top Gear”, który zanotował wzrost aż o 63 proc.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w styczniu br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zwiększyła się o 20,28 proc. i wyniosła 104 205 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował stratę wynoszącą 8,25 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 77 405 egz.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym nowym dziale Jedynki
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w styczniu br. zajął „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był trzeci. Jego sprzedaż ogółem wzrosła najbardziej w rankingu, bowiem aż o 62,73 proc. i wyniosła 60 470 egz. Do tego wydania dołączono kalendarz na 2014 rok.
Z pierwszej na drugą lokatę spadło „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 48 448 egz., po wzroście o 4,38 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 45 617 egz. po wzroście o 0,14 proc.
Dwa oczka niżej uplasował się „Świat Motocykli” (Agora). Jego sprzedaż ogółem zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu - o 10,20 proc. - i wyniosła 15 898 egz.
ZKDP |
styczeń |
|
2014 |
2013 |
|
Wirtualnemedia.pl |
||
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Motor |
104 205 |
86 637 |
Auto Świat |
77 405 |
84 369 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Top Gear |
60 470 |
37 160 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
48 448 |
46 414 |
Auto Świat Poradnik |
45 617 |
45 553 |
Auto Motor i Sport |
30 500 |
31 518 |
Świat Motocykli |
15 898 |
17 703 |
Automobilista |
8 111 |
8 894 |
Classic Auto |
7 488 |
7 188 |
W styczniu 2014 roku w porównaniu do grudnia 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 6,01 proc., a wynik „Auto Świata” zmalał o 12,09 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 71,62 proc.) również pochwalić się mógł magazyn „Top Gear”, a najwięcej stracił „Świat Motocykli” (Agora) - było to 22,09 proc.
ZKDP |
styczeń |
grudzień |
2014 |
2013 |
|
Wirtualnemedia.pl |
||
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Motor |
104 205 |
110 871 |
Auto Świat |
77 405 |
88 047 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Top Gear |
60 470 |
35 235 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
48 448 |
36 710 |
Auto Świat Poradnik |
45 617 |
40 645 |
Auto Motor i Sport |
30 500 |
26 585 |
Świat Motocykli |
15 898 |
20 405 |
Automobilista |
8 111 |
8 483 |
Classic Auto |
7 488 |
6 783 |
Dołącz do dyskusji: „Motor” liderem magazynów motoryzacyjnych. „Top Gear” ze wzrostem o 63 proc.