„National Geographic” liderem w segmencie pism podróżniczych, „Voyage” z największym spadkiem
W kwietniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił magazyn „Voyage”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w kwietniu 2014 roku wyniosła 39 562 egz. i była o 10,21 proc. niższa niż rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 10,43 proc. i uplasował się na poziomie 23 254 egz.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (Murator). W kwietniu br. sprzedał się on w liczbie 10 035 egz., po spadku w skali roku o 0,48 proc.
Najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 18,73 proc. i wyniosła 9 451 egz.
ZKDP |
kwiecień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
62 936 |
39 580 |
39 562 |
70 030 |
46 415 |
44 062 |
NG Traveler |
42 720 |
23 254 |
23 254 |
47 560 |
25 963 |
25 963 |
Podróże |
22 200 |
11 427 |
10 035 |
22 700 |
11 515 |
10 083 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
30 000 |
13 201 |
9 451 |
30 000 |
15 379 |
11 629 |
W kwietniu 2013 roku w porównaniu do marca 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 22,93 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Voyage”, a najwięcej stracił „National Geographic Polska” - było to 11,12 proc.
ZKDP |
2014 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
marzec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
62 936 |
39 580 |
39 562 |
70 000 |
44 529 |
44 511 |
NG Traveler |
42 720 |
23 254 |
23 254 |
42 720 |
24 203 |
24 203 |
Podróże |
22 200 |
11 427 |
10 035 |
22 200 |
10 222 |
8 862 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
30 000 |
13 201 |
9 451 |
30 000 |
11 658 |
7 688 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” liderem w segmencie pism podróżniczych, „Voyage” z największym spadkiem
Kiedys bardzo dobry tytuł, ktoś wie?