„National Geographic” najchętniej kupowanym miesięcznikiem podróżniczym w I półroczu
W I półroczu br. wszystkie tytuły w segmencie miesięczników podróżniczych zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Na pozycji lidera sprzedaży znalazł się „National Geographic”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w I półroczu 2016 roku wyniosła 30 944 egz. Była ona o 8,70 proc. niższa, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on średnio w liczbie 21 217 egz., po spadku w skali roku o 4,82 proc.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,42 proc. i uplasował się na poziomie 9 471 egz.
Z kolei najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska).
Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała o 27,30 proc. i wyniosła 4 067 egz. Tytuł ten ukazywał się do marca br.
ZKDP |
I półrocze |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
National Geographic Polska |
42 350 |
31 091 |
30 944 |
50 378 |
34 164 |
33 891 |
-8,70% |
NG Traveler |
31 013 |
21 217 |
21 217 |
34 333 |
22 317 |
22 292 |
-4,82% |
Podróże |
22 526 |
10 805 |
9 471 |
22 779 |
10 813 |
9 511 |
-0,42% |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
11 877 |
4 930 |
4 067 |
21 333 |
7 538 |
5 594 |
-27,30% |
W czerwcu 2016 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do czerwca 2015 roku zmniejszył się o 16,40 proc. do 29 654 egz. - najbardziej w zestawieniu.
Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (21 482 egz.; w dół o 5,85 proc.), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (11 002 egz.; do góry o 15,45 proc. - jedyny wzrost w zestawieniu).
ZKDP |
czerwiec |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
National Geographic Polska |
42 300 |
29 897 |
29 654 |
45 500 |
36 016 |
35 470 |
-16,40% |
Podróże |
23 000 |
12 251 |
11 002 |
23 000 |
10 831 |
9 530 |
15,45% |
NG Traveler |
33 000 |
21 482 |
21 482 |
34 000 |
22 816 |
22 816 |
-5,85% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” najchętniej kupowanym miesięcznikiem podróżniczym w I półroczu