Netflix testuje telewizję linearną
Netflix uruchamia dla subskrybentów nowy serwis internetowy o nazwie Direct. Założeniem platformy jest prezentowanie na niej filmów, seriali i programów według zdefiniowanej kolejności, tak jak odbywa się to w wypadku linearnej telewizji. Na razie Direct będzie dostępny jedynie we Francji.
Netflix pozostaje globalnie największym serwisem VoD. Obecnie z platformy korzysta na całym świecie ponad 201 mln subskrybentów.
Direct jak telewizja
W swoich założeniach Netflix oferuje treści w modelu pozwalającym użytkownikom w ramach abonamentu na samodzielny wybór konkretnego filmu czy serialu, ułatwieniem może być opracowany przez serwis system rekomendacji treści.
Czytaj także: Netflix udostępnił finalny zwiastun „The Crown 4”, premiera serialu 15 listopada (wideo)
Teraz jednak, w ramach eksperymentu Netflix postanowił udostępnić we Francji platformę o nazwie Direct, która funkcjonuje na innych zasadach.
Serwis Direct oferuje subskrybentom Netfliksa treści pochodzące z biblioteki serwisu, ale w ramach zdefiniowanego wcześniej programu. Oznacza to, że odbiorca ogląda filmy, seriale i programy w określonej kolejności, tak jak dzieje się to w wypadku tradycyjnej telewizji linearnej.
Na razie Direct jest dostępny jedynie z poziomu przeglądarki internetowej. Zapowiadając nowe rozwiązanie serwis wyjaśnia, że do swojego eksperymentu wybrał Francję, gdzie Netflix ma ponad 9 mln użytkowników, z których spora grupa to osoby w starszym wieku.
Tacy odbiorcy, jak przekonuje firma, są przywiązani do tradycyjnej telewizji i nie zawsze chcą poświęcać swój czas na samodzielny wybór konkretnych pozycji z biblioteki, nawet z wykorzystaniem systemu rekomendacji.
Na razie nie wiadomo czy platforma Direct zostanie udostępniona szerzej poza francuskim rynkiem. Subskrybenci Netfliksa nie będą ponosić żadnych dodatkowych opłat związanych z korzystaniem z Direct.
Czytaj także: Netflix podnosi ceny abonamentów w USA
Netflix latem zyskał 2,2 mln subskrybentów
W drugim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o 24,9 proc. do 6,15 mld dolarów oraz 720 mln dolarów zysku netto. Liczba jego subskrybentów zwiększyła się o 10,09 mln do 192,95 mln.
W trzecim kwartale br. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się tylko o 2,2 mln do 201,15 mln.
Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. przeglądarkową wersję Netfliksa odwiedziło 4,9 mln polskich internautów, wykonując 64 mln odsłon.
W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Netflix testuje telewizję linearną