SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netia obniża prognozy. Pozyska mniej klientów internetu

Spółka telekomunikacyjna Netia obniżyła liczbę klientów usługi szerokopasmowego dostępu do internetu na koniec 2011 r. do 750 tys. z 780-800 tys., poinformowała firma w komunikacie.

Spółka wycofała prognozę liczby klientów usług głosowych na koniec roku - poprzednio zakładała, że będzie ich 1,218 mln. Netia podtrzymała jednocześnie prognozy wyników finansowych.

"Netia obniża prognozę liczby klientów usług szerokopasmowych na koniec 2011 r. z 780.000 – 800.000 do 750.000. Powyższa prognoza nie uwzględnia dalszych przejęć sieci ethernetowych, które stanowią ważny element strategii grupy Netia, jednak są trudne do prognozowania w czasie i co do kwot oraz wpływu potencjalnych przełomowych akwizycji. Ponadto spółka wycofuje prognozę liczby klientów usług głosowych na koniec 2011 r." - głosi komunikat.

Na koniec czerwca br. spółka miała 719,6 tys. abonentów szerokopasmowego internetu oraz 1,202 mln abonentów usług głosowych.

Netia nadal prognozuje, że w 2011 r. zwiększy przychody do ponad 1610 mln zł wobec 1569 mln zł w zeszłym roku. Marża EBITDA ma wynieść 25% wobec 23% w 2010 r. Spółka zakłada też osiągnięcie zysku netto w całym roku.

W I poł. 2011 roku spółka miała 10,13 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 29,91 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 797,47 mln zł wobec 780,68 mln zł.

Spółka poinformowała, że powodem obniżenia prognoz był znacząco niższy niż zakładany wzrost rynku wraz z zaostrzającą się rywalizacją cenową przy pozyskiwaniu zarówno klientów usług dostępu szerokopasmowego, jak i klientów usług głosowych.

"Zarząd Netii podjął decyzję o powstrzymaniu się od redukcji cen w celu utrzymania tempa wzrostu, co odbiłoby się ujemnie na poziomie osiąganych marży" - czytamy dalej w raporcie.

Spółka poinformowała, że  dostosowuje obecnie swoją ofertę rynkową, tak by podkreślić jej funkcjonalność oraz korzystną relację jakości do ceny. Zgodnie z nową strategią, wprowadzenie oferty szerokopasmowej „No Limits" oraz modernizacja sieci do standardu NGA, umożliwiającego świadczenie usług 3play, mają na celu podwyższenie poziomu penetracji usług we własnej sieci oraz wzrost tempa pozyskiwania klientów generujących wyższe marże.

Spółka wycofała też prognozę, zgodnie z którą miała mieć 1 mln klientów dostępu do internetu na koniec 2012 r. Podtrzymała jednak inne prognozy średnioterminowe, w tym założenie, że średni roczny wzrost przychodów w latach 2010-12 wyniesie 3-5%, roczny wzrost przychodów w segmencie klientów detalicznych: 5-10%.

Netia podtrzymała też prognozę długoterminową i strategię do 2020 r. Zakłada ona wzrost łącznego udziału spółki w rynku usług stacjonarnych z poziomu 11,5% do co najmniej 15%.

Dołącz do dyskusji: Netia obniża prognozy. Pozyska mniej klientów internetu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl