Nowa akcja 'Gazety Olsztyńskiej'
Czytelnicy 'Gazety Olsztyńskiej' piszą w Internecie bajkę wielkanocną.
Redakcja „Gazety Olsztyńskiej” wspólnie z portalem internetowym wm.pl zaangażowała Czytelników i internautów do napisania bajki wielkanocnej.
Rzecz ma być o Kłobuku, warmińskim duchu domowym.
- Kłobuki znane były z tego, że gospodarzowi, który o nie dbał, znosiły od sąsiadów różne dobra. Same zaś z upodobaniem wcinały jajka - również w postaci pisanek. Kłobuki przetrwały do dzisiaj, są wśród nas, nawet w miejskich blokach – pisze na portalu wm.pl Władysław Katarzyński, dziennikarz gazety i jednocześnie poeta, moderator bajki w Internecie. On zapoczątkował bajkę w sieci prosząc Czytelników i internautów o dopisywanie ciągu dalszego.
Ciąg dalszy bajki można dopisywać na stronie internetowej www.wielkanoc.wm.pl.
- Bajkę opublikujemy w świątecznym wydaniu „Gazety Olsztyńskiej”. Dzięki temu stworzymy pomost między dwiema medialnymi technologiami: papierową i wirtualną – mówi pomysłodawca akcji, Igor Hrywna, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Olsztyńskiej”.
Tworzenie interakcji z Czytelnikami jest jednym z najważniejszych celów gazety. Wydanie „Gazety Olsztyńskiej” poświęcone rocznicy śmierci Jana Pawła II (1-2 kwietnia) redagowało dwoje Czytelników, którzy na równi z redaktorem wydania decydowali o doborze materiałów. Redakcja opublikowała też apel o nadsyłanie przez Czytelników zdjęć upamiętniających uroczystości rocznicowe. Fotografie ukazały się we wtorkowym (4 kwietnia) wydaniu gazety.
- Współtworzenie gazety przez Czytelników jest jedną z najważniejszych cech dobrej lokalnej prasy. Czytelnik musi czuć, że gazeta jest blisko niego, pisze o nim i o jego problemach. Najlepiej jeśli ma możliwość te gazetę tworzyć – mówi Adam Biały, dyrektor marketingu „Gazety Olsztyńskiej”.
Dołącz do dyskusji: Nowa akcja 'Gazety Olsztyńskiej'