Nowa globalna strategia pozycjonowania marki Philips
Innowacyjna kampania promuje Philips jako firmę działającą w strategicznych dla siebie obszarach: Ochrony Zdrowia, Stylu Życia i Technologii
Royal Philips Electronics ogłosił nową strategię pozycjonowania marki, skupiającą się wokół przyrzeczenia marki "Sense and Simplicity". Celem nowej strategii jest zwiększenie wyrazistości wizerunku Philips, którego aktywność w strategicznych obszarach takich jak: Ochrona Zdrowia (Healthcare), Styl Życia (Life Style) i Technologii (Technology) łączy się z ideą zapewniania odbiorcom prostych niemal intuicyjnych rozwiązań. Na kampanię informacyjną firma przeznaczyła 80 mln. Euro.
Gerard Kleisterlee, Prezes Philipsa powiedział: "Philips nie jest jedyną firmą technologiczną, która rozumie potrzebę prostych rozwiązań, ale jesteśmy pierwszymi, którzy deklarują chęć działania w tym kierunku. Inni mogą stawiać na modę, młodzież i gadżety. Nasza droga do innowacji nie prowadzi przez zwiększanie złożoności, ale zwiększanie prostoty, która w obecnych czasach jest w modzie."
Idea urządzeń i rozwiązań przyjaznych w użytkowaniu jest tym, czego ludzie oczekują od technologii. Dotyczy to zarówno lekarza posługującego się w szpitalu zaawansowanym sprzętem medycznym, jak i osoby korzystającej z nagrywarki DVD. Koncepcja "Simpilcity" jest ważna dla odbiorców naszych produktów niezależnie czy działają w obszarze Ochrony Zdrowia, Stylów Życia czy Technologii. W każdym z nich mamy do zaoferowania wiele intuicyjnych rozwiązań, co pokażemy w nowej kampanii reklamowej. Przed nami stoi wyzwanie dalszych zmian zmierzających do wypełnienia obietnic wynikających z nowego pozycjonowania marki w każdym aspekcie tego co robimy i co tworzymy." - kontynuował Kleisterlee.
Aby podkreślić nasze zaangażowanie od dzisiaj zostanie zmieniony dotychczasowy slogan "Odkryjmy lepszy świat", który towarzyszył Philipsowi ponad dekadę. - wyjaśnił G. Kleisterlee". "Choć nie precyzuje on dokładnie naszych działań, wyraża przywiązanie Philipsa do doskonałości w każdym poczynaniu i chęci udoskonalania. W okresie gdy poszczególne linie produktowe określały kierunki swojego rozwoju w ramach wspólnej dla całej firmy strategii takie podejście było wystarczające. Realizacja strategii zapoczątkowanej kilka lat temu pod nazwą "One Philips" spowodowała, że Philips przeobraził się w firmę, w której działania marketingowe wszystkich linii produktowych oscylują wokół określonych grup docelowych. Dlatego też w chwili obecnej jesteśmy w stanie dokładnie określić kim jesteśmy. Teraz możemy powiedzieć w jaki sposób będziemy się dalej rozwijać."
Nowe pozycjonowanie marki Philips, to część planu zarządzania, który pozwoli wyjść firmie na przeciw potrzebom rynku i skieruje ją ponownie na drogę zrównoważonego rozwoju i zysków. Gerard Kleisterlee wyjaśnił: "Realizacja naszej misji i wdrażanie strategii przyniesie większe i szybsze zmiany. Mamy pomysły na to, jak nieustannie tworzyć nowe produkty, technologie i rozwiązania w ramach strategicznych obszarów, w których działamy: Ochrony Zdrowia, Stylów Życia i Technologii. Nowości będą często rezultatem wzajemnego przenikania się tych obszarów. Będziemy wchodzić na nowe rynki i kreować całkiem nowe kategorie produktów. Zmiana pozycjonowania marki została tak przygotowana, by wprowadzić firmę w następną fazę transformacji. Rozpoczęcie kampanii ma na celu przyciągnięcie uwagi do zmian zachodzących w Philips i ufamy, że wkrótce świat zmienił sposób w jaki postrzega naszą firmę." - powiedział.
Kampania reklamowa Philipsa skupi się na ścisłej grupie docelowej, składającej się z 20% osób, które dokonują 80% zakupów. To dobrze zarabiający ludzie szczebla decyzyjnego w wieku 35-55 lat, (A/B+ category) którzy są zniechęceni otaczającą ich skomplikowaną technologią. "Decyzje, jakie podejmują te osoby, zarówno w życiu zawodowym jak i osobistym, są interesujące dla Philipsa." - powiedział Andrea Ragnetti, Szef Marketingu firmy.
"Osoba, decydująca się na zakup do domu płaskiego telewizora najwyższej klasy, może być jednocześnie managerem, odpowiadającym za kupno diagnostycznego sprzętu medycznego w lokalnym szpitalu."
"Chcieliśmy, by ta kampania odpowiadała koncepcji "Simplicity". Chcemy mówić innym językiem, niż ten, jakiego możecie oczekiwać od jakiejkolwiek firmy technologicznej, a od Philipsa w szczególności - bardziej świeżym, bardziej zrozumiałym, bardziej ludzkim." - kontynuuje Ragnetti - "Każda reklama, każda ulotka opowiada część historii. Jedna reklama wzmacnia następną. Dlatego zawsze reklamy będą występowały w sekwencjach lub kolejne ich wersje będą emitowane w następujących po sobie telewizyjnych przerwach reklamowych. W głównych mediach drukowanych będziemy publikować na kolejnych stronach nawet do sześciu reklam. To pierwsze i całkowicie unikalne podejście w nowoczesnej reklamie."
Kampania, która została stworzona razem z DDB, globalną agencją Philipsa oraz domem mediowym Carat, będzie poświęcona istniejącym produktom Philipsa, które odpowiadają koncepcji "Simplicity". Kampania będzie prowadzona w TV, radio, mediach drukowanych i internetowych w Holandii, Niemczech, Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii, USA i Chinach. Globalny zasięg niektórych mediów pozwoli na szerszy oddźwięk komunikatu wśród liderów opinii. Całkowita wartość kampanii w drugiej połowie 2004 roku szacowana jest na
80 milionów Euro. W skali roku, wydatki na nową kampanię Philipsa są porównywalne z najbardziej skutecznymi światowymi kampaniami reklamowymi.
W związku z globalną kampanią reklamową, Philips zmienił także wygląd witryny internetowej www.philips.com. Po przeprowadzeniu szczegółowych badań wśród użytkowników internetu, witryna została zaprojektowana na nowo. Nowy wizerunek strony jest już gotowy w 56 krajach, w których działa Philips, w 30 różnych językach.
Dołącz do dyskusji: Nowa globalna strategia pozycjonowania marki Philips