Nowa kampania Personu
Kampania Persenu na nośnikach Clear Channel Poland w pierwszej trójce najlepszych kampanii reklamy zewnętrznej
Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland, polski oddział amerykańskiej korporacji Clear Channel Worldwide, zrealizowała kampanię reklamową dla Lek Polska. Celem kampanii była reklama środka uspokajającego - PERSEN. Miesięczna kampania została przeprowadzona na przełomie stycznia i lutego (16 stycznia - 15 lutego 2004) i objęła swoim zasięgiem największe miasta i aglomeracje Polski. W kampanii wykorzystano dwa rodzaje nośników - billboardy i freeboardy 4m x 3m oraz citylighty.
Celem kampanii było skuteczne dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców oraz wyraźny wzrost świadomości marki Persen w kategorii środków uspakajających. - Zaproponowaliśmy klientowi sprawdzoną formułę kampanii tzw. mix nośników, w którym znalazły się zarówno tablice 4m x 3m, jak i citylighty. Zdecydował o tym cel kampanii oraz bardzo dobre wyniki wcześniejszych kampanii zrealizowanych w taki sposób m.in. dla Poczty Polskiej, Gingersa, dziennika Fakt czy Pudliszek - powiedziała Anna Nowakowska-Godun, Dyrektor Marketingu Clear Channel Poland. Wysoką skuteczność opisywanych działań reklamowych dla marki Presen wykazało badanie efektywności kampanii - Plakat Impact Test - przeprowadzone przez niezależny Instytut Mareco Gallup w styczniu 2004r. , na próbie 960 respondentów w wieku 15-65 lat. Zasięg badania pokrywał się z zasięgiem kampanii.
Kampania okazała się prawdziwym sukcesem - była trzecią najczęściej wymienianą kampanią wśród ponad 13 przebadanych w miesiącu styczniu, wyprzedzając nawet stale eksponowane na tablicach 5,04m x 2,38m kampanie Media Marktu czy Geanta. W kategorii leków i produktów farmaceutycznych Persen był bezkonkurencyjny - respondenci prawie 4-krotnie częściej wymieniali go jako pierwszy z zapamiętanych leków (15% wskazań). Drugi spośród wymienianych leków miał zaledwie 4 proc. wskazań.
Rozpoznawalność kampanii Persen wśród wszystkich respondentów wyniosła 35 proc., gdy średnia z badań reklam leków i produktów farmaceutycznych, do dnia realizacji tego badania, była na poziomie 24 proc. Rozpoznawalność była wyższa w grupie kobiet (41%), w grupie pracowników umysłowych (44%), a wśród osób, które stosowały ostatnio leki uspokajające** wyniosła blisko 50 proc.
- Wyniki badań efektywności kampanii Persen po raz kolejny potwierdzają, że wykorzystanie dwóch formatów nośników outdoorowych pozwala bardzo skutecznie dotrzeć z przekazem reklamowym do szerokiej grupy odbiorców. To już kolejna nasza kampania wykorzystująca z sukcesem tzw. mix nośników. - podsumowała Anna Nowakowska-Godun, Dyrektor Marketingu Clear Channel Poland.
* Kampanie reklamy zewnętrznej wymieniane spontanicznie przez respondentów w styczniu br.
** w ciągu ostatniego miesiąca
Dołącz do dyskusji: Nowa kampania Personu