Odświeżony “Portret kobiecy” Wisławy Szymborskiej w kampanii Yes
Marka biżuterii Yes w najnowszej odsłonie działań marketingowych przypomina wiersz noblistki Wisławy Szymborskiej „Portret kobiecy”. Za koncept kreatywny kampanii po raz kolejny odpowiadała agencja 180heartbeats + Jung v Matt.
Najnowsza kampania Yes jest kontynuacją platformy „Jestem kobietą”, rozpoczętej w 2021 roku. Od trzech lat marka YES przedstawia różne odsłony kobiecości, o którą kobiety w Polsce muszą walczyć, z której nieustannie muszą się tłumaczyć, czy mierzyć swoje przekonania z codzienną krytyką.
Wiersz „Portret kobiecy” Wisławy Szymborskiej, pomimo, że powstał w latach 70. ubiegłego wieku, zaskakująco trafnie opisuje aktualną sytuację kobiet – opisuje Yes. Noblistka punktuje w nim sprzeczne oczekiwania i wymagania, jakie stawiane są kobietom. „Musi być do wyboru” - jednocześnie silna i słaba, inteligentna i naiwna, skromna i wyzwolona, zaradna i bezradna, i koniecznie młoda, „ciągle jeszcze młoda”. W interpretacji Yes kobieta ma prawo mieć już dosyć tych oczekiwań i dlatego z całą mocą pointuje je krótko słowami „na litość boską!”.
- Chcieliśmy pokazać absurd społecznych oczekiwań, z którymi wciąż spotykają się kobiety - mówi Justyna Lach, dyrektorka marketingu firmy YES. - Chociaż minęło kilkadziesiąt lat od jego powstania, wiersz Szymborskiej świetnie to pokazuje. I teraz każda z nas może zdecydować, co z tymi oczekiwaniami zrobi - czy się im podda, czy tak, jak nasza bohaterka postara się od nich uwolnić.
Spot powstał we współpracy z Fundacją Wisławy Szymborskiej odpowiedzialnej za spuściznę poetki.
- Wisława Szymborska była nie tylko utalentowana literacko, ale także plastycznie. W młodości ilustrowała książki, pod koniec lat 60. zaczęła tworzyć kolaże. Na jednym z nich znajduje się kompozycja przedstawiająca twarz: z ust wyrasta gałązka z dwoma liśćmi. Ten motyw wykorzystaliśmy w projekcie statuetki Nagrody im. Wisławy Szymborskiej oraz zaproponowaliśmy firmie YES do projektu eleganckiej przypinki. Tworząc tę przypinkę YES włącza się w obchody Roku Wisławy Szymborskiej – w stulecie jej urodzin - komentuje Michał Rusinek, prezes Fundacji.
Za koncept kreatywny kampanii po raz kolejny odpowiadała agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Spot wyreżyserowała Monika Kmita, za jego produkcję odpowiada dom produkcyjny F25, a muzykę do obrazu stworzył Wojtek Urbański. Planowaniem i zakupem mediów zajęła się agencja Mediahub.
Dołącz do dyskusji: Odświeżony “Portret kobiecy” Wisławy Szymborskiej w kampanii Yes