Ofensywa internetowa CR Media Consulting
Jeszcze przed fuzją Internet Group i CR Media Consulting na rynku ma pojawić się wspólny projekt internetowy bazujący na idei WEB 2.0, który na starcie ma mieć 5 mln użytkowników.
P21 - to robocza nazwa nowego projektu internetowego firm Internet Group i CR Media Consulting, które połączą się do końca 2006 roku.
Wersja Beta serwisu ma być zaprezentowana na gali X lecia CR Media, która odbędzie się 21 września. Oficjalny premiera na przełomie października i listopada br.
- Projekt będzie pierwszym dużym graczem bazującym wyłącznie na idei WEB 2.0. - powiedział nam Rafał Oracz, dyrektor ds. marketingu i nowych projektów CR Media.
- W założeniu ma być odwrotnością tego czym obecnie są portale i tradycyjne media w ogóle. My dajemy narzędzia do wypowiedzi, komunikacji, kontaktu, auto ekspresji etc., a ludzie sami wypełniają je treścią. Nie mówimy ludziom co mają myśleć - jak tradycyjne media. Wiele z nich zresztą czuje już nadchodzące zmiany, ale ich projekty nie mają autonomii i własnej tożsamości jak będzie to w naszym wypadku - dodaje Oracz.
CR Media Consulting podpisała już umowy z serwisami, które wejdą w skład P21. Chodzi o Prv.pl (darmowy hosting i aliasy), osobie.pl (serwis społecznościowy) i ithink.pl (umożliwia internautom zamieszczanie własnych artykułów).
- W pierwszym etapie integracji będzie to jeszcze 4-5 podmiotów - informuje Rafał Oracz.
Zdaniem Oracza koszty stałe P21 są niewielkie, ponieważ zawartość będzie rozwijać się dzięki użytkownikom.
- Największe koszty wiążą się z przejęciami nowych elementów składowych i na to mają iść pieniądze pozyskane z emisji publicznej – dodaje Oracz.
Bezpośrednią konkurencję dla projektu mają być portale gazeta.pl oraz o2.pl.
- Odniesienie do konkurencji ma sens tylko pod kątem ilości użytkowników. Będzie to już w wyjściowym etapie około 5 mln osób czyli więcej niż gazeta.pl i niedużo mniej niż o2 - zaznacza Oracz.
Nad nowym serwisem pracuje wspólny zespół obu spółek kierowany przez Marka Rusieckiego. Obecnie jest w nim około 20 osób. Za projekt od strony technologicznej odpowiada Internet Group, graficznej IMP a marketingowej CR Media Consulting.
W drugim etapie prac nad projektem P21, ma być uruchomiona poczta internetowa, komunikator internetowy, elektroniczne mapy, e-radio, a przy współpracy z amerykańską hakią - inteligentna wyszukiwarka internetowa.
P21 ma utrzymać się głównie z reklamy - z tego źródła ma pochodzić 70 proc. przychodów, resztę z innych rodzajów działalności. Rentowność serwis ma osiągnąć już w tym roku. W 2007 roku zysk operacyjny ma wynieść 2,5 mln zł.
Przypomnijmy, ze najpóźniej w grudniu tego roku CR Media Consulting ma się połączyć z Internet Group. Z planowanej emisji publicznej ok. 60% środków przeznaczy na rozbudowę grupy. Łączną wartość emisji gotówkowej to, po obecnym kursie, ok. 100 mln zł. Natomiast na odkup akcji przeznaczone zostanie pozostałe 40%, czyli 4.874.025 akcji z całkowitej liczby 11.424.025 akcji nowej emisji.
Prezes CR Media Consulting Jan Ryszard Wojciechowski zostanie prezesem firmy powstałej z połączenia obu tych spółek.
Dołącz do dyskusji: Ofensywa internetowa CR Media Consulting