TVN nowym liderem oglądalności w listopadzie. Hitami „M jak miłość” i mecze piłki nożnej
Nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnego w listopadzie br. był TVN, który wyprzedził TVP1 i Polsat. Duży wzrost zanotowała Czwórka. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się takie pozycje jak: serial „M jak miłość”, mecze piłki nożnej i reality-show „Rolnik szuka żony” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w listopadzie 2017 roku należało do TVN, który awansował z trzeciej lokaty. Średni dobowy udział tego kanału względem listopada 2016 roku zwiększył się o 2,85 proc. i wyniósł 11,17 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 9,77 proc. do 10,62 proc.
Podium uzupełnia TVP1, która spadła z miejsca drugiego. Jej udział w zeszłym miesiącu wyniósł 9,91 proc., po spadku o 9,99 proc. - największym w czołowej dziesiątce zestawienia.
Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,57 proc. (bez zmian względem listopada 2016 roku).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 42,21 proc. w październiku 2016 roku do 40,27 proc. w październiku 2017 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TV4. Jego udział wyniósł 4,73 proc., po wzroście o 20,36 proc. - największym w top 10.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (3,90 proc.; wzrost 9,55 proc.), TVP Info (3,74 proc.; + 19,87 proc.), TVN7 (3,32 proc.; - 1,48 proc.), TV Puls (3,29 proc.; + 5,79 proc.) i TTV (1,85 proc.; + 12,80 proc.).
Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,84 proc., po wzroście o 0,80 proc. Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w listopadzie br. zmniejszył się o 11,50 proc. do 11,78 proc.
Dalej uplasowały się TVP2 (7,21 proc udziału; w dół o 1,77 proc.) oraz TVP1 (6,76 proc.; - 3,70 proc.).
W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem został TVN (do góry o 0,80 proc. do 12,64 proc.), który wyprzedził Polsat (- 10,53 proc. do 11,56 proc.).
Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 14 listopada oglądało 6,35 mln widzów, co przełożyło się na 39,25 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi był towarzyski mecz piłki nożnej pomiędzy Polską, a Urugwajem z 10 listopada. W TVP1 oglądało go średnio 5,69 mln osób, a udział stacji w tym czasie wyniósł 36,69 proc. Pojedynek ten również równolegle był transmitowany w TVP Sport. Z danych udostępnionych przez nadawcę wynika, że jego widownia na tej antenie wyniosła niemal 500 tys. osób.
Podium uzupełnia rozegrany trzy dni później towarzyski mecz z Meksykiem. Na antenie TVP1 oglądało go średnio 4,92 mln osób, a udział stacji w tym czasie wyniósł 32,20 proc. (dodatkowo niemal 400 tys. osób i 2,6 proc. pojedynek ten miał w TVP Sport).
Oczko niżej uplasował się reality-show „Rolnik szuka żony”, którego finałowy odcinek 26 listopada na antenie Jedynki oglądało 4,55 mln widzów, co dało stacji 28,03 proc. udziału.
Piąty był medyczny serial „Na dobre i na złe”, który 8 listopada na antenie Dwójki miał 4,35 mln widzów (SHR% wyniósł 28,24 proc.).
Szóste miejsce zajęła transmisja z indywidualnego konkursu PŚ w skokach narciarskich w Wiśle. Zawody te śledziło średnio 4,34 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 32,29 proc. udziału (w TVP Sport było to dodatkowe 228 tys. widzów i 1,76 proc. udziału).
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu był „Teleexpress” TVP1, który 25 listopada na antenie tej stacji obejrzało 3,93 mln widzów (31,12 proc. udziału). Była to ósma topowa pozycja programowa w rankingu.
Z kolei najpopularniejsze „Fakty” TVN zgromadziły 3,64 mln widzów (emisja dzień później; 12. pozycja). 3,17 mln oglądających miały pokazane również tego samego dnia konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 (17. pozycja).
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 12 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów TVP2, a dwie - do TVN.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Dołącz do dyskusji: TVN nowym liderem oglądalności w listopadzie. Hitami „M jak miłość” i mecze piłki nożnej
Więc czego byście chcieli innego niż Rolnik szuka żony, mecz, Kulisy serialu i cośtam o gotowaniu?!
Cokolwiek więcej to sobie możecie poszukać na TVN24 BIS i się okazuje, że gdzieś ćwierć procenta widza interesują sprawy międzynarodowe. I tak to dużo, jak na nasze społeczeństwo.
Ps. Skoro mecze i skoki nie pomogły specjalnie TVP, to pomoc może już tylko zmiana władzy i powrót osób, które potrafiły robić telewizję.