SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Omnicom przejmuje od Publicis Groupe obsługę marketingową Mercedesa

Omnicom Group wygrała przetarg na globalną obsługę skonsolidowanego biznesu marketingowego (obejmuje obsługę mediową, brand marketing, marketing efektywnościowy) firmy motoryzacyjnej Mercedes-Benz. Przez pół roku walczyła o klienta z dotychczas obsługującą go Publicis Groupe.

Niemiecki Mercedes-Benz szukał w przetargu jednej agencji do zarządzania globalnym biznesem medialnym i marketingowym, a triumf Omnicomu jest wynikiem półrocznego, zamkniętego przeglądu między dwiema rywalizującymi ze sobą grupami agencji (Omnicomu i Publicis Groupe).

Współpraca rozpocznie się w styczniu 2022 roku, a na jej potrzeby w strukturze Omnicomu powstanie Team X.

Omnicom obsługiwał dotychczas Mercedesa w zakresie mediów i marketingu, podczas gdy Publicis Groupe koncentrowała się na kreacji, digitalu i CRM.

Decyzja Mercedes-Benz w praktyce będzie oznaczać koniec Publicis Emil, jednostki agencyjnej na zamówienie, którą Publicis Groupe stworzyła w 2018 roku dla klienta.

Konsolidacja obsługi marketingowej

Ujednolicone podejście niemieckiego giganta samochodowego do relacji agencyjnych nastąpiło po wewnętrznym ruchu, aby połączyć działy komunikacji i marketingu, a także działania z zakresu marketingu wydajnościowego w wewnętrzne centra zlokalizowane w czterech regionach - Europie, USA, Chinach i „za granicą”.

Mercedes-Benz określił umowę z Omnicom jako „unikalną w branży”, mówiąc, że stworzy ona „w pełni zintegrowany, globalny model agencji – od opracowywania treści dotyczących wyników po odtwarzanie w mediach i pomiar sukcesu – który może służyć zainteresowanym stronom i klientom odpowiednimi informacjami na wszystkie punkty kontaktowe na ścieżce klienta”.

Nowa koncepcja agencji kreatywnej

Mercedes-Benz ujawnił, że część procesu prezentacji w ramach półrocznego przetargu wiązała się z przemyśleniem nowej strategii twórczej.

„Aby dalej rozwijać luksusowe pozycjonowanie marki, Mercedes-Benz jeszcze bardziej koncentruje się na generowaniu definiujących markę doświadczeń, które wykraczają poza klasyczną kampanię - od wydarzeń po współpracę” - przekazała firma.

Producent motoryzacyjny poprosił obie grupy agencji o opracowanie „koncepcji w pełni zintegrowanej globalnej agencji kreatywnej” – „ma to na celu nie tylko stworzenie globalnej, spójnej obecności marki, ale także uwzględnienie szczególnych cech kulturowych i społecznych w odpowiednich regionach”.

„Omnicom Group zaprezentowała przekonujące podejście, przewidując zintegrowane i dostosowane do indywidualnych potrzeb rozwiązanie agencyjne, które otwiera holistyczne spojrzenie na konsumenta w każdym definiującym markę punkcie kontaktu, doświadczeniu i momencie na ścieżce klienta. Model łączy w sobie zdolność do dalszego zwiększania atrakcyjności naszego portfolio marek, przy jednoczesnym wykorzystaniu potężnych danych do identyfikacji i uchwycenia przyszłego potencjału popytu” - uzasadnił swój wybór Mercedes-Benz.

Omnicom do obsługi zdobytego klienta zgromadzi specjalistów z różnych dziedzin ze swoich agencji w Stanach Zjednoczonych, Europie i Chinach. Jednostka Team X zajmie się obsługą marki na ponad 40 rynkach na świecie.

John Wren, prezes i dyrektor generalny Omnicom Group, powiedział: - Mercedes-Benz po raz pierwszy szukał holistycznego partnera agencyjnego, który mógłby pomóc we wdrożeniu zrównoważonego i spójnego globalnie luksusowego doświadczenia dla obietnicy marki na całym świecie. Nasz nowo utworzony „Team X” realizuje ten cel, tworząc usprawnioną globalną strukturę z wyraźnymi pojedynczymi punktami kontaktu, a także innowacyjnymi danymi i analizami połączonymi w każdej warstwie. Z niecierpliwością czekamy na wsparcie Mercedes-Benz w długoterminowym partnerstwie, aby jeszcze bardziej zwiększyć atrakcyjność portfolio marek i pionierów w tworzeniu spersonalizowanej i wysoce skutecznej komunikacji z klientami.

Omnicom przejmuje dwie agencje

Aby pomóc zoptymalizować działalność nowej agencji, Omnicom nabywa dwie inne agencje, które współpracowały z Mercendes-Benz, w tym berlińską agencję cyfrową Antoni, która rozpoczęła działalność w 2015 roku z Mercedes-Benz jako klientem założycielem. Ta agencja będzie odgrywać „wiodącą rolę” w zespole X. Przejęcie ma zostać zakończone w pierwszym kwartale 2022 roku.

Omnicom zgodził się również na przejęcie niemieckiej firmy PR OSK, która będzie działać jako samodzielna agencja w ramach pionu PR Omnicom, a także będzie odgrywać wiodącą rolę w Team X. Agencja oferuje PR, obsługę social mediów i inne usługi marketingowe.

Dołącz do dyskusji: Omnicom przejmuje od Publicis Groupe obsługę marketingową Mercedesa

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl