Onet Dziecko, Dzieci.pl i eDziecko.pl na czele, w dół Rodzice.pl i Dobramama.pl (TOP15 serwisów parentingowych)
Zdecydowanie najpopularniejszymi serwisami dla rodziców są Kobieta.onet.pl/dziecko, Dzieci.pl i eDziecko.pl, które w ciągu roku osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności. Spore spadki zanotowały natomiast Rodzice.pl, Dobramama.pl i Babyboom.pl.
Dział Dziecko serwisu Kobieta.onet.pl (Grupa Onet) w lutym br. odwiedziło 1,59 mln internautów, którzy wykonali 21,2 mln odsłon, a każdy spędził w nim średnio 13:13 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Witryna jest liderem wśród serwisów dla rodziców w każdej z tych statystyk. Największą przewagę nad konkurentami ma w liczbie odsłon - kolejne pod tym względem forum serwisu eDziecko.pl (Grupa Gazeta.pl) zanotowało ich prawie dwa razy mniej.
Dzieci.pl (Grupa WP, a wcześniej Wirtualna Polska) miały w lutym 1,41 mln użytkowników, 9,7 mln odsłon i 5:12 minuty na użytkownika. Z kolei na eDziecko.pl forum jest zdecydowanie popularniejsze od części redakcyjnej - zanotowało o 113 tys. użytkowników, ponad dwa razy więcej odsłon i o 4:24 minuty dłuższy czas przypadający na każdego użytkownika.
Po ponad 500 tys. internautów odwiedziło serwisy Mamdziecko.interia.pl i Parenting.pl, od 300 do 400 tys. - kolejne trzy witryny, a od 200 do 300 tys. - pozostałych sześć w rankingu. Wśród tych stron tylko Czasdzieci.pl i Babyonline.pl (Edipresse Polska) zanotowały więcej niż 3 mln odsłon, a jedynie Babyboom.pl - czas na użytkownika dłuższy niż 10 minut.
TOP15 serwisów parentingowych w lutym 2014 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
kobieta.onet.pl/dziecko | 1 591 808 | 21 238 418 | 780 001 | 00:13:13 | 7,46% |
dzieci.pl | 1 411 172 | 9 732 583 | 774 965 | 00:05:12 | 6,61% |
forum - edziecko.pl | 913 464 | 12 300 901 | 822 779 | 00:11:18 | 4,28% |
edziecko.pl | 800 536 | 6 019 466 | 1 042 344 | 00:06:54 | 3,75% |
mamdziecko.interia.pl | 648 963 | 2 322 576 | 97 328 | 00:04:20 | 3,04% |
parenting.pl | 521 091 | 2 997 546 | 771 851 | 00:04:55 | 2,44% |
mjakmama24.pl | 375 278 | 2 591 455 | 624 069 | 00:05:48 | 1,76% |
czasdzieci.pl | 369 794 | 3 152 563 | 259 857 | 00:07:25 | 1,73% |
babyonline.pl | 333 454 | 3 274 999 | 556 448 | 00:06:10 | 1,56% |
mamazone.pl | 285 016 | 2 267 046 | 383 099 | 00:07:12 | 1,34% |
rodzice.pl | 283 681 | 1 187 721 | 246 059 | 00:02:29 | 1,33% |
babyboom.pl | 264 506 | 2 702 534 | 558 560 | 00:10:34 | 1,24% |
dobramama.pl | 258 654 | 2 255 186 | 423 347 | 00:05:54 | 1,21% |
familie.pl | 235 595 | 938 238 | 90 320 | 00:02:24 | 1,10% |
sexymamy.pl | 213 270 | 1 866 428 | 187 853 | 00:05:56 | 1,00% |
Kobieta.onet.pl/dziecko odwiedziło w lutym br. o 515,5 tys. internautów więcej niż rok wcześniej (wzrost o 47,9 proc.), którzy wykonali 5,3 mln odsłon więcej (33,1 proc. w górę), przy czym każdy spędził na stronie średnio 39 sekund mniej. Dzieci.pl zyskały w skali roku 522,4 tys. użytkowników i 2,3 mln odsłon (58,8 i 30,7 proc. w górę).
Forum eDziecko.pl miało o 101 tys. użytkowników więcej (wzrost o 12,4 proc.), 1,8 mln odsłon mniej (w dół o 12,7 proc.) i o 5:30 minuty krótszy czas przypadający na średniego użytkownika (spadek o 32,7 proc.) niż rok wcześniej. Natomiast część redakcyjna serwisu zanotowała 209 tys. użytkowników i 874 tys. odsłon więcej (wzrosty o 35,3 i 17 proc.) oraz o 3:22 minuty mniej na przeciętnego internautę (w dół o 32,8 proc.).
Liczba użytkowników Parenting.pl zwiększyła się w skali roku prawie dwukrotnie, a Mjakmama24.pl (Murator) - ponad trzykrotnie. Za to w tym drugim serwisie (przed rokiem działał on jako sekcja witryny Dlarodzinki.pl) równie mocno zmalał czas przypadający na średniego użytkownika - z 18:24 do 5:48 minuty.
Rodzice.pl (G+J Polska) zanotowali o 100,7 tys. użytkowników i 757 tys. odsłon mniej niż w lutym ub.r. (to spadki o 26,2 i 38,9 proc.), a każdy internauta spędził w serwisie przeciętnie o 2:08 minuty mniej niż rok wcześniej (w dół o 46,2 proc.). Babyboom.pl stracił w skali roku 64,8 tys. użytkowników i 1,6 mln odsłon (w dół o 19,7 i 37,7 proc.), a Dobramama.pl (Grupa WP, a wcześniej Grupa O2) - 95,4 tys. użytkowników i 1,4 mln odsłon (spadki o 27 i 38,1 proc.).
TOP15 serwisów parentingowych rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | luty 2014 | luty 2013 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
kobieta.onet.pl/dziecko | 1 591 808 | 21 238 418 | 00:13:13 | 1 076 255 | 15 953 066 | 00:13:52 |
dzieci.pl | 1 411 172 | 9 732 583 | 00:05:12 | 888 793 | 7 444 024 | 00:05:45 |
forum - edziecko.pl | 913 464 | 12 300 901 | 00:11:18 | 812 432 | 14 096 228 | 00:16:48 |
edziecko.pl | 800 536 | 6 019 466 | 00:06:54 | 591 561 | 5 145 504 | 00:10:16 |
mamdziecko.interia.pl | 648 963 | 2 322 576 | 00:04:20 | 475 916 | 2 350 985 | 00:05:35 |
parenting.pl | 521 091 | 2 997 546 | 00:04:55 | 326 997 | 2 095 219 | 00:07:35 |
mjakmama24.pl | 375 278 | 2 591 455 | 00:05:48 | 114 099 | 1 258 791 | 00:18:24 |
czasdzieci.pl | 369 794 | 3 152 563 | 00:07:25 | 328 273 | 4 332 426 | 00:13:31 |
babyonline.pl | 333 454 | 3 274 999 | 00:06:10 | 322 101 | 3 003 797 | 00:06:41 |
mamazone.pl | 285 016 | 2 267 046 | 00:07:12 | 275 376 | 2 698 538 | 00:10:38 |
rodzice.pl | 283 681 | 1 187 721 | 00:02:29 | 384 344 | 1 944 804 | 00:04:37 |
babyboom.pl | 264 506 | 2 702 534 | 00:10:34 | 329 321 | 4 335 918 | 00:17:03 |
dobramama.pl | 258 654 | 2 255 186 | 00:05:54 | 354 111 | 3 643 662 | 00:10:02 |
familie.pl | 235 595 | 938 238 | 00:02:24 | 214 889 | 1 212 169 | 00:03:58 |
sexymamy.pl | 213 270 | 1 866 428 | 00:05:56 | - | 6 476 | - |
Dołącz do dyskusji: Onet Dziecko, Dzieci.pl i eDziecko.pl na czele, w dół Rodzice.pl i Dobramama.pl (TOP15 serwisów parentingowych)