800 tys. widzów „Pajęczyny”, TVN wiceliderem w 16-49. "Rozważamy kontynuację produkcji"
Pierwsze trzy odcinki nowego serialu „Pajęczyny” oglądało średnio 800 tys. widzów, produkcja w swoim paśmie podnosi wyniki TVN względem analogicznego okresu rok wcześniej. Stacja w paśmie nadawania serialu jest trzecia w całym rynku i druga w 16-49. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, Player.pl rozważa kontynuację produkcji. - Wszystko zależy od pomysłu i jego potencjału - mówi nam Maciej Gozdowski, szef Player.pl.
Premierowe odcinki nowego serialu „Pajęczyna” na antenie TVN oglądać można w niedziele około godz. 21.40, począwszy od 6 marca br. Średnia widownia produkcji do 20 marca wyniosła 800 tys. osób, co przełożyło się na 7,21 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,51 proc. wśród kobiet w wieku od 25 do 49 lat i mieszkających w miastach - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Przynajmniej przez 1 minutę każdy z odcinków serialu śledziło 2,12 mln osób w grupie 4+.
Dotychczas największą popularnością cieszył się trzeci odcinek produkcji, który zgromadził przed telewizorami 820 tys. oglądających. Wyjątkowo został nadany kilkanaście minut później niż zazwyczaj (ze względu na koncert „Razem z Ukrainą”, który rozpoczął się o 20.00 i trwał niemal dwie godziny).
„Pajęczyna” w swoim paśmie podnosi wyniki TVN względem analogicznego okresu rok wcześniej, kiedy stacja pokazywała filmy fabularne. TVN miał wówczas 4,90 proc. udziału w rynku telewizyjnym w 4+.
TVN w czasie emisji premierowych odcinków „Pajęczyny”, czyli w niedzielnym paśmie między godz. 21.44 a 22.50 ma 6,7 proc. udziału. Stacja w rynku telewizyjnym jest trzecia. Pierwsze miejsce zajmuje TVP1, co przekłada się na 8,4 proc. udziału. Drugi jest Polsat (7,2 proc.), a czwarte - TVP Info (6,5 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-49 TVN jest wiceliderem, a wśród kobiet w wieku od 25 do 49 lat i mieszkających w miastach stacja zajmuje miejsce pierwsze.
Akcja serialu Player Original „Pajęczyna” rozgrywa się na dwóch płaszczyznach czasowych: w 1978 i 2010 roku. Jest osnuta wokół rozwijania przez Polskę własnego programu atomowego w szczycie gierkowskiej prosperity.
W roli głównej bohaterki z 2010 roku - Kornelii Titko - widzowie zobaczą Joannę Kulig. Na ekranie partnerować jej będą: Eryk Lubos, Anna Radwan, Michalina Olszańska, Mateusz Banasiuk, Edyta Olszówka, Marek Kalita, Rafał Mohr, Andrzej Grabowski, Szymon Bobrowski, Wojciech Wysocki, Liliana Głąbczyńska, Przemysław Sadowski i Hubert Miłkowski.
Serial jest koprodukcją House Media Company i TVN Grupa Discovery. Producentami są Wojciech Bockenhaim (TVN) i Grzegorz Olkowski (House Media). Za reżyserię odpowiada Łukasz Jaworski, a autorem zdjęć jest Witold Płóciennik.
Scenografią zajmuje się Maciej Fajst, kostiumami Ewa Gronowska, a charakteryzacją Pola Guźlińska. Kierownikiem produkcji serialu „Pajęczyna” jest Tomasz Parnowski, a autorami scenariusza Dariusz Suska, Wojciech Bockenheim oraz Jacek Małecki.
Projekt został wsparty finansowo przez Polski Instytut Sztuki Filmowej w ramach tzw. Zachęt. Zdjęcia do produkcji rozpoczęły się pod koniec maja i realizowane są w Warszawie i okolicach.
Produkcja od 19 października 2021 roku dostępna jest w serwisie Player.pl. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pajeczyna-player-pl-nowy-serial-premiera-wyniki-opinie
Player.pl rozważa kontynuację serialu
Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, Player.pl rozważa kontynuację „Pajęczyny”. Produkcja osiągnęła dobre wyniki oglądalności w serwisie, była ósmym najchętniej oglądanym serialem na platformie w zeszłym roku.
Aktualnie trwają wstępne prace nad scenariuszem drugiego sezonu produkcji. Następnie ma zapaść decyzja o tym czy projekt będzie kontynuowany.
- „Pajęczyna” również okazała się hitem w Playerze, teraz serial mogą oglądać widzowie TVN. Od początku zakładaliśmy, że jest to zamknięty projekt. Niewykluczone jednak, że doczekamy się jego kontynuacji. Wszystko zależy od pomysłu i jego potencjału. To co wyróżnia „Pajęczynę”, to grupa odbiorców. Serial przyciągnął nowych użytkowników w wieku 40+, którzy dobrze pamiętają czasy PRLu - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Gozdowski, szef Player.pl.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2021 roku wyniósł 7,33 proc.
Dołącz do dyskusji: 800 tys. widzów „Pajęczyny”, TVN wiceliderem w 16-49. "Rozważamy kontynuację produkcji"