„Pani” o połowę więcej z reklam, „Viva” i „Newsweek Polska” ze spadkami (TOP 10)
Wpływy reklamowe magazynów po ośmiu miesiącach br. wzrosły rok do roku prawie o 14 proc. Zdecydowanie większą dynamikę niż cały rynek miały „Pani”, „Show” i „Claudia”. Mniej w skali roku na reklamach zarobiły „Newsweek Polska” i „Viva”.
W okresie od stycznia do sierpnia br. wpływy reklamowe magazynów wyniosły blisko 2,5 mld zł, czyli 13,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (w oparciu o dane cennikowe netto, bez rabatów).
Najwięcej spośród czasopism zarobił w omawianym okresie miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - zwiększył przychody o 16,3 proc., do 160,7 mln zł. Drugą pozycję zachował dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska) mimo że jego wpływy spadły rok do roku o 0,4 proc., do 113,6 mln zł.
Trzecie miejsce na reklamowym podium czasopism należało do „Tele Tygodnia” (Bauer) z wpływami z reklam w wysokości 105,8 mln zł (wzrost o 18,5 proc.). Średnia sprzedaż tego tygodnika w lipcu br. wynosiła 683 461 egz..
W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy br. - w porównaniu z tym samym okresem roku ub. - w największym stopniu wzrosły wpływy z reklam miesięcznika „Pani” (Bauer) - o 46,5 proc., do 61,9 mln zł.
O 23,6 proc. wzrosły z kolei wydatki na reklamę w „Show” (Bauer) - do 54 mln zł, a o 22,3 proc. - na reklamy w „Claudii” (Burda Media) - do 58 mln zł.
W „Przyjaciółce” reklamodawcy wydali 11,1 proc. więcej (56,3 mln zł), a w „Party” (Edipresse Polska) - 10,6 proc. więcej (73,4 mln zł).
Tygodnik „Wprost” (PMPG Polskie Media) zarobił w tym roku 77,3 mln zł, czyli o 1,8 proc. więcej niż przed rokiem. Mniejsze wpływy niż rok wcześniej miał natomiast „Newsweek Polska” (RASP) - spadły one o 7,1 proc., do 64,3 mln zł.
Wpływy reklamowe magazynów |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VIII 2015 |
I-VIII 2016 |
zmiana proc. |
TWÓJ STYL |
138 217 725 zł |
160 718 245 zł |
16,3 |
VIVA |
114 104 203 zł |
113 601 427 zł |
-0,4 |
TELE TYDZIEŃ |
89 272 998 zł |
105 808 753 zł |
18,5 |
WPROST |
75 937 277 zł |
77 301 513 zł |
1,8 |
PARTY |
66 395 976 zł |
73 421 847 zł |
10,6 |
NEWSWEEK POLSKA |
69 154 315 zł |
64 276 965 zł |
-7,1 |
PANI |
42 264 881 zł |
61 914 997 zł |
46,5 |
CLAUDIA |
47 444 813 zł |
58 009 802 zł |
22,3 |
PRZYJACIÓŁKA |
50 689 460 zł |
56 291 766 zł |
11,1 |
SHOW |
43 697 816 zł |
53 991 276 zł |
23,6 |
razem |
2 196 092 357 zł |
2 498 528 812 zł |
13,8 |
Dołącz do dyskusji: „Pani” o połowę więcej z reklam, „Viva” i „Newsweek Polska” ze spadkami (TOP 10)