SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Pani” o połowę więcej z reklam, „Viva” i „Newsweek Polska” ze spadkami (TOP 10)

Wpływy reklamowe magazynów po ośmiu miesiącach br. wzrosły rok do roku prawie o 14 proc. Zdecydowanie większą dynamikę niż cały rynek miały „Pani”, „Show” i „Claudia”. Mniej w skali roku na reklamach zarobiły „Newsweek Polska” i „Viva”.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do sierpnia br. wpływy reklamowe magazynów wyniosły blisko 2,5 mld zł, czyli 13,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (w oparciu o dane cennikowe netto, bez rabatów).

Najwięcej spośród czasopism zarobił w omawianym okresie miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - zwiększył przychody o 16,3 proc., do 160,7 mln zł. Drugą pozycję zachował dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska) mimo że jego wpływy spadły rok do roku o 0,4 proc., do 113,6 mln zł.

Trzecie miejsce na reklamowym podium czasopism należało do „Tele Tygodnia” (Bauer) z wpływami z reklam w wysokości 105,8 mln zł (wzrost o 18,5 proc.). Średnia sprzedaż tego tygodnika w lipcu br. wynosiła 683 461 egz..

W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy br. - w porównaniu z tym samym okresem roku ub. - w największym stopniu wzrosły wpływy z reklam miesięcznika „Pani” (Bauer) - o 46,5 proc., do 61,9 mln zł.

O 23,6 proc. wzrosły z kolei wydatki na reklamę w „Show” (Bauer) - do 54 mln zł, a o 22,3 proc. - na reklamy w „Claudii” (Burda Media) - do 58 mln zł.

W „Przyjaciółce” reklamodawcy wydali 11,1 proc. więcej (56,3 mln zł), a w „Party” (Edipresse Polska) - 10,6 proc. więcej (73,4 mln zł).

Tygodnik „Wprost” (PMPG Polskie Media) zarobił w tym roku 77,3 mln zł, czyli o 1,8 proc. więcej niż przed rokiem. Mniejsze wpływy niż rok wcześniej miał natomiast „Newsweek Polska” (RASP) - spadły one o 7,1 proc., do 64,3 mln zł.

Wpływy reklamowe magazynów

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VIII 2015

I-VIII 2016

zmiana proc.

TWÓJ STYL

138 217 725 zł

160 718 245 zł

16,3

VIVA

114 104 203 zł

113 601 427 zł

-0,4

TELE TYDZIEŃ

89 272 998 zł

105 808 753 zł

18,5

WPROST

75 937 277 zł

77 301 513 zł

1,8

PARTY

66 395 976 zł

73 421 847 zł

10,6

NEWSWEEK POLSKA

69 154 315 zł

64 276 965 zł

-7,1

PANI

42 264 881 zł

61 914 997 zł

46,5

CLAUDIA

47 444 813 zł

58 009 802 zł

22,3

PRZYJACIÓŁKA

50 689 460 zł

56 291 766 zł

11,1

SHOW

43 697 816 zł

53 991 276 zł

23,6

razem

2 196 092 357 zł

2 498 528 812 zł

13,8

Dołącz do dyskusji: „Pani” o połowę więcej z reklam, „Viva” i „Newsweek Polska” ze spadkami (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
dane cennikowe to sobie możecie zabrać do WC
0 0
odpowiedź