PepsiCo wprowadza Drinkfinity - pierwszą markę przeznaczoną do sprzedaży tylko w internecie
Firma PepsiCo wprowadza do Europy markę Drinkfinity, która będzie sprzedawana jedynie w internecie. Marketer nazywa ją startupem, który ma udowodnić, że firma stara się wspierać innowacje i potrafi szybko reagować na trendy konsumenckie.
Firma zdecydowała się na wprowadzenie pierwszej marki sprzedawanej jedynie przez internet, bo chce poszerzyć swoją ofertę wśród młodszych, świadomych zdrowia konsumentów i rozwijać z nimi bliższe relacje.
Drinkifinity to napój typu squash w postaci plastikowych kapsułek dodawanych do wody. Dostępny jest w czterech wariantach smakowych: Blackberry Acai Charge, White Peach Chill, Pineapple i Coconut Water.
Oprócz kapsułek sprzedawane są specjalne butelki wielokrotnego użytku przeznaczoną do przygotowywania napojów. Produkt sprzedawany jest na stronie drinkfinity.com.
Za koncepcję nowej marki odpowiada Hernan Marina, wiceprezes ds. innowacji biznesowych w PepsiCo w Ameryce Łacińskiej. Koncepcja produktu oparta jest na czterech kluczowych trendach: wybór, zrównoważony rozwój, wellness, personalizacja. Każdy z nich wpływa na to, jak ludzie kupują i konsumują produkty.
Drinkfinity początkowo był testowany w Brazylii, teraz debiutuje w USA i na kilku rynkach europejskich m.in. w Polsce.
Jednym z czterech trendów Drinkfinity jest czerpanie korzyści ze zrównoważonego rozwoju, dlatego firma ma nadzieję zmniejszyć użycie butelek z wodą i sokami, oferując butelkę wielokrotnego użytku. Jednak każda kapsuła jest otoczona plastikiem, a użytkownicy nie mogą oddać jej do recyklingu w domu.
Zamiast tego firma nawiązała współpracę z firmą TerraCycle, która zajmie się recyklingiem kapsułek. Przy zakupie produktu klient otrzymuje opłaconą już kopertę, do której może włożyć 30 zużytych kapsułek i odesłać bezpłatnie na wskazany adres.
Dołącz do dyskusji: PepsiCo wprowadza Drinkfinity - pierwszą markę przeznaczoną do sprzedaży tylko w internecie