SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Więcej na reklamy piwa w telewizji, mniej w prasie i radiu. Carlsberg i Namysłów ze wzrostami, Grupa Żywiec 19 proc. w dół

Polscy producenci piwa zredukowali wydatki reklamowe w okresie od stycznia do września br. o blisko 3 proc. Redukcje budżetów dotknęły wszystkie - poza telewizją - media. Z reklamowej czołówki tej branży znacząco nakłady na reklamę zwiększyły Carlsberg Polska i Browar Namysłów.

W okresie od stycznia do września br. branża piwna wydała na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) 551,1 mln zł, czyli 2,7 proc. mniej niż w tym samym okresie ub.r.(dane cennikowe netto, bez rabatów).

Około 95 proc. tej kwoty przeznaczono na reklamy w telewizji – było to niemal 514 mln zł. Telewizja była też jedynym w tym okresie kanałem komunikacji, w którym producenci piwa zwiększyli wydatki reklamowe rok do roku - wydali tam 8,3 proc więcej  niż rok wcześniej.

W pozostałych mediach nakłady te znacząco zmalały. Na reklamę outdoorową zredukowano wydatki o 39,7 proc. do 31,7 mln zł, w magazynach - o 5,9 proc. do 2,7 mln zł, a na reklamy w radiu wydano 43 proc. mniej - 1,7 mln zł.

Wydatki reklamowe producentów piwa w gazetach zmalały rok do roku o 45,3 proc., do 541,1 tys. zł, a na reklamę w kinach -  aż o 98,6 proc., do 443,4 tys. zł.

Znacznie mniejsze wydatki na reklamę w kinach spowodowane są tym, że od wiosny do początku kina z powodu pandemii, tak samo jak od początku listopada były nieczynne. Natomiast gdy mogły działać, liczba widzów w nich była ograniczona, a wiele atrakcyjnych premier przełożono.

Więcej reklam piwa w telewizji?

Największym reklamodawcą wśród producentów piwa jest Kompania Piwowarska, właściciel takich marek, jak m.in. Tyskie, Żubr, Lech. Firma ta wydała w omawianym okresie na wsparcie swoich marek w mediach 240,8 mln zł, czyli 3,1 proc. mniej niż w tym samym okresie ub.r.

Drugi na reklamowym podium Carslberg Polska, właściciel takich marek, jak Carlsberg, Okocim zwiększył nakłady reklamowe o 22,6 proc., do 142,6 mln zł. Trzecia pod względem wydatków Grupa Żywiec (właściciel m.in. marki Żywiec) wydała w mediach 130,8 mln zł, czyli 18,6 proc. mniej niż rok temu.

Wydatki reklamowe Browaru Namysłów wzrosły w skali roku o10,5 proc., do 14,3 mln zł, a firmy Van Pur – zmalały o 3,5 proc., do 11,4 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Więcej na reklamy piwa w telewizji, mniej w prasie i radiu. Carlsberg i Namysłów ze wzrostami, Grupa Żywiec 19 proc. w dół

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hir
Eh niech jeszcze piwo się nauczą robić
odpowiedź