Plany wakacyjne internautów
Brzydka pogoda nie zniechęca internautów do planowania wakacyjnych podróży
Brak upałów i nieciekawa jak na początek lata pogoda nie zniechęca internautów do planowania wakacyjnych podróży - wynika z najnowszego badania gemiusAdHoc przeprowadzonego przez Gemius SA w dniach 25-27 czerwca. Spośród 2844 internautów objętych badaniem aż 64 proc. zadeklarowało chęć wyjazdu na tegoroczne wakacje.
Początek lipca to zarazem początek prawie trzymiesięcznego okresu wyjazdów i podróży. Z tego też powodu firma badawcza Gemius SA zdecydowała się przeprowadzić sondaż on-line, którego celem było zdobycie informacji, czy internauci mają już sprecyzowane plany wakacyjne - a jeśli tak, to jakie. Prezentowana analiza dotyczy tylko osób deklarujących chęć wyjazdu na tegoroczne wakacje w wieku powyżej 15 lat.
Wyniki badania Gemius AdHoc pokazały, że najpopularniejszym celem podróży internautów jest w tym roku morze, zarówno w kraju, jak i zagranicą. Plany spędzenia czasu nad Bałtykiem deklaruje 50,2 proc. internautów. Nad morze za granicą wybrałoby się chętnie 53 proc. spośród deklarujących chęć wyjazdu.
Niemal tak samo popularnym miejscem tegorocznego wypoczynku wakacyjnego w kraju są jeziora (44,8 proc.). Za granicą natomiast znacznym zainteresowaniem cieszyć się również będą europejskie miasta. Zwiedzanie muzeów, zabytków, a także centrów handlowych deklaruje 43,2 proc. badanych.
Jeżeli chodzi o formę spędzenia wolnego czasu to aż 55,2 proc. respondentów zamierza spędzić wakacje zwiedzając, a tylko 10,4 proc. pracując. Jednocześnie 68,3 proc. internautów chciałoby się w wakacje opalać - tego roku, przynajmniej jak dotąd, szczęścia w tym względzie należy szukać za granicą.
Zdecydowana większość internautów zamierza udać się na wyjazd indywidualny, zorganizowany bez pośrednictwa biur podróży, czy innych organizacji (72,8 proc.). Internauci ci najczęściej pojadą na wakacje własnym samochodem (62,7 proc.), rzadziej pociągiem, czy autokarem (odpowiednio 36,2 proc. i 29,1 proc.).
Pomimo tego, że znaczna część respondentów chce wyjechać, chociażby na krótko, niewielu może sobie pozwolić na nocleg w hotelu, czy podróżowanie samolotem. Jak wynika z badania, ponad połowa planujących wyjazd nie zamierza na wyjazd przeznaczyć więcej niż 1500 zł. Jedynie 11 proc. planuje wydać na tegoroczne wakacje więcej niż 3000 pln. Nie ma też zbyt wyraźnej tendencji do finansowania wyjazdu na kredyt. Zdecydowana większość zapytanych internautów swój wyjazd zamierza sfinansować z własnych środków lub z pieniędzy otrzymanych od rodziny. W konsekwencji najwięcej podróżnych zatrzyma się u krewnych i znajomych, będzie nocować w namiocie lub w wynajętym domku kempingowym.
Z ograniczonymi możliwościami finansowymi wiąże się również planowana długość wypoczynku. Łączny czas, jaki osoby korzystające z Internetu zamierzają poświęcić na tegoroczne wyjazdy to najczęściej jeden do dwóch tygodni. Taki czas na wakacyjne wojaże zarezerwowało sobie w tym roku blisko 40 proc. korzystających z Internetu.
Słuszne były obawy części polityków przed zorganizowaniem wyborów parlamentarnych w sierpniu. Jak wynika z badania Gemius SA, aż 68 proc. korzystających z Internetu zamierza właśnie w tym miesiącu wyjechać na wakacje.
Gemius SA zakłada, że wnioski z badania mogą być interesujące dla tych, którzy jeszcze chcieliby przedstawić niezdecydowanym internautom ofertę usług wakacyjnych za pomocą Sieci.
- Przedstawienie propozycji spędzania wolnego czasu w Internecie to naprawdę dobry pomysł - ocenia Artur Zawadzki, Wiceprezes Gemius SA. - Z wyników przeprowadzonego badania wynika bowiem, że internauci informacje o możliwościach wakacyjnego wyjazdu w znacznej mierze czerpali tylko z Sieci. Wyszukiwanie, a przede wszystkim porównywanie ofert w Internecie jest szybkie, stosunkowo tanie i wygodne. Można się zatem spodziewać wzrostu popularności wirtualnego planowania wyjazdów. Dla tych, którzy wahają się przed zamieszczeniem oferty on-line, przekonywujący powinien być fakt, że jeszcze w ostatnich dniach czerwca 15,9 proc. respondentów - potencjalnych turystów - nie miało zaplanowanych wakacji. - dodaje Zawadzki.
Badanie gemiusAdHoc jest realizowane w odpowiedzi na konkretne potrzeby zleceniodawcy.
Pozwala w krótkim czasie uzyskać od internautów odpowiedź na niemal każde pytanie. Dzięki wynikom badania działania biznesowe można prowadzić w oparciu o wiarygodne dane. Przykładowo gemiusAdHoc może dotyczyć: wizerunku firmy, produktu, świadomości danej marki, postaw lojalnościowych użytkowników danych usług, czy też, jak w przypadku planów wakacyjnych internautów, mieć formę sondaży tematycznych.
Dołącz do dyskusji: Plany wakacyjne internautów