Platige Image ze wzrostem wpływów i mniejszą stratą w I połowie br., negatywny wpływ drożejącego dolara
Grupa kapitałowa Platige Image w minionym półroczu zanotowała 37,83 mln zł wpływów netto ze sprzedaży (13 proc. więcej niż rok wcześniej) i 377 tys. zł straty netto (wobec 647 tys. zł straty rok wcześniej). W samym drugim kwartale firma osiągnęła 527 tys. zł zysku netto.
W pierwszym półroczu br. wpływy sprzedażowe netto Platige Image wzrosły o 13 proc. - z 33,35 do 37,83 mln zł, a w drugim kwartale o 24 proc. - z 18,13 do 22,45 mln zł.
W sprawozdaniu firma podała, że w br. wyprodukowała trzy zwiastuny gier Ubisoftu („Skull & Bones”, „Marching Fire” - dodatku do „For Honor”, „Tom Clancy’s: The Division 2”), a także cinematic zapowiadający finał międzynarodowego turnieju Mid-Season Invitational 2018. Natomiast dział Platige Events zorganizował w maju ceremonię otwarcia finału piłkarskiej Ligi Europy, a także odpowiadał za produkcję wydarzeń organizowanych przez amerykański think-tank Atlantic Council w ramach Open Sources Summit Freedom Awards 2018.
Platige Image i jej spółka zależna Dobro wyprodukowały też kilka reklam, m.in. Kauflandu, Żubra, Prażubra, Jaguara, Media Marktu, Orange i PKO BP, a także teledysk „Małomiasteczkowy” Dawida Podsiadło.
Koszty działalności Platige Image wyniosły w minionym półroczu 36,56 mln zł, 7 proc. więcej niż rok wcześniej. Nakłady na usługi obce zwiększyły się z 16,33 do 19,25 mln zł, a na wynagrodzenia - spadły z 13,73 do 12,7 mln zł. W drugim kwartale br. średnie zatrudnienie w firmie wynosiło 53 etaty, o 7 mniej niż rok wcześniej. Ponadto firma współpracuje z około 200 grafikami.
- Obniżka kosztów wynika z prowadzonych w Grupie zmian restrukturyzacyjnych, polegających m.in. na ograniczeniu kosztów stałych zatrudnienia i zwiększeniu efektywności produkcji. Wzrost kosztów usług obcych wynika z istotnego zwiększenia skali produkcji - podano w raporcie finansowym firmy.
Wyższe koszty finansowe wskutek drożejącego dolara
Z działalności operacyjnej Platige Image miał w pierwszej połowie br. 1,78 mln zł zysku (wobec 605 tys. zł straty rok wcześniej), a w drugim kwartale br. - 2,13 mln zł zysku (rok wcześniej zanotował 574 tys. zł straty). Jednocześnie mocno zwiększyły się koszty finansowe firmy: w minionym półroczu wyniosły 2,25 mln zł (w pierwszej połowie ub.r. było to 298 tys. zł), a w drugim kwartale br. - 1,97 mln zł (wobec 192 tys. zł rok wcześniej).
Skąd taki wzrost kosztów finansowych? - W I półroczu 2018 saldo przychodów i kosztów finansowych wyniosło minus 2,2 mln zł, na co złożyło się 0,32 mln zł zapłaconych odsetek oraz 1,9 mln zł (per saldo) dodatnich i ujemnych różnic kursowych - podała spółka w raporcie.
1,2 mln zł ujemnych różnic kursowych to skutek wyceny otwartych transakcji forward zabezpieczeń walutowych na koniec czerwca. Firma zawarła te transakcje w marcu, gwarantując sobie sprzedaż dolarów (z umów rozliczanych w tej walucie) po zabezpieczonym kursie. - Ujemne różnice kursowe wynikają z różnicy między kursem zabezpieczonym a bieżącym kursem sprzedaży dolara w drugim kwartale 2018 roku, który w tym okresie wzrósł o około 30 groszy, z 3,42 zł (3 kwietnia) do 3,74 zł (29 czerwca) - wyjaśniła.
W konsekwencji w drugim kwartale br. Platige Image zanotował 527 tys. zł zysku netto, a w całym minionym półroczu - 377 tys. zł straty netto, wobec odpowiednio 794 i 647 tys. zł straty rok wcześniej.
Do grupy kapitałowej Platige Image oprócz jednostki dominującej należą w całości spółki Platige US i Platige Films, 75 proc. udziałów spółki Dobro i 42,5 proc. akcji firmy Vivid Games produkującej gry mobilne.
Głównymi akcjonariuszami Platige Image są Jarosław Sawko (ma 37,76 proc. akcji) i Piotr Sikora (36,5 proc.)
Dołącz do dyskusji: Platige Image ze wzrostem wpływów i mniejszą stratą w I połowie br., negatywny wpływ drożejącego dolara