SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Właściciel „Wprost” i „Do Rzeczy” przy spadku przychodów o 34 proc. miał 5,1 mln zł zysku

W ub.r. PMPG Polskie Media, większościowy udziałowiec spółek wydających „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”, osiągnął spadek przychodów o 33,9 proc. do 32,81 mln zł oraz wzrost wyniku netto z 11,39 mln zł straty do 5,11 mln zł zysku.

Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media (fot. materiały prasowe) Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media (fot. materiały prasowe)

Wpływy gotówkowe PMPG Polskie Media zmalały rok do roku z 45,82 do 30,47 mln zł, a przychody barterowe - z 3,8 do 2,33 mln zł. Firma nie podaje w sprawozdaniu, ile wyniosły przychody z reklam w prasie, ile w internecie, a ile ze sprzedaży tytułów prasowych.

- Spadek przychodów był wynikiem pandemii i dotyczył głównie przychodów ze sprzedaży drukowanej wersji tygodnika „Wprost”, której wydawanie zakończono w pierwszym kwartale 2020 roku oraz przychodów związanych z eventami, których organizację ograniczyły regulacje reżimu sanitarnego - opisała w liście do akcjonariuszy Katarzyna Gintrowska, od początku kwietnia br. prezes PMPG Polskie Media.

W sprawozdaniu podano, że w związku z zamknięciem drukowanego „Wprost” wpływy reklamowe firmy zmalały o 4,7 mln zł, a przychody ze sprzedaży egzemplarzowej o 7 mln zł. Natomiast wpływy z reklam internetowych zwiększyły się o 5 mln zł.

Dużo mniej na usługi obce i wynagrodzenia

Koszty operacyjne firmy zmniejszyły się o 35,9 proc. - z 49,22 do 31,55 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w dół z 36,02 do 21,66 mln zł, na świadczenia pracownicze - z 8,12 do 6,29 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 3,7 do 2,1 mln zł.

- Na polepszenie zyskowności Grupy, pomimo spadku przychodów, znaczący wpływ miały spadek kosztów wydawniczych w rezultacie zakończenia wydawania tygodnika „Wprost” w wersji drukowanej oraz działania restrukturyzacyjne, w wyniku których zmniejszono inne koszty funkcjonowania Grupy. Dodatkowo pozytywne rezultaty przyniosło zarządzanie aktywami finansowymi Grupy, w szczególności poprzez pozyskanie spłaty należności oraz sprzedaż akcji w innych spółkach - stwierdziła Katarzyna Gintrowska.

W ub.r. PMPG Polskie Media z działalności finansowej osiągnęła 3,5 mln zł zysku, podczas gdy rok wcześniej utworzyła 11,2 mln zł odpisów aktualizujących aktywa finansowe.

Wynik operacyjny firmy poszedł w górę z 815 tys. zł straty do 1,83 mln zł zysku, zysk EBITDA - z 413 tys. do 2,95 mln zł, a wynik netto - z 11,39 mln zł straty do 5,11 mln zł zysku.

W połowie lutego PMPG Polskie Media zawarła list intencyjny dotyczący możliwej współpracy w zakresie swojej transformacji cyfrowej z brytyjską spółką Quadtalent Europe i chińską North Summit Capital GP. Katarzyna Gintrowska zapowiada, że firma w br. będzie dalej rozwijać swoje serwisy internetowe i ich ofertę reklamową.

PMPG Polskie Media jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy, do szefa jej rady nadzorczej Michała M. Lisieckiego należą akcje stanowiące 62,4 proc. kapitału firmy. W poniedziałek na koniec sesji kurs spółki wynosił 5,35 zł, co daje kapitalizację w wysokości 55,54 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Właściciel „Wprost” i „Do Rzeczy” przy spadku przychodów o 34 proc. miał 5,1 mln zł zysku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ciekawe
Koszty świadczeń pracowniczych spadły z 8,12 do 6,29 mln zł. Czyli pracują tam za grosiki?

0 0
odpowiedź