Po interwencji UOKiK-u Walmark zmieni reklamy suplementów diety Pneumolan błędnie sugerujące, że to leki
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ocenił, że reklamy suplementów diety Pneumolan i Pneumolan Plus wbrew prawdzie mogły sugerować, że są to produkty lecznicze. Wytwarzająca je firma Walmark zobowiązała się, że zmieni zakwestionowane przekazy marketingowe.
UOKiK od kwietnia br. analizował reklamy Pneumolanu i Pneumolan Plusu. Miał wątpliwości dotyczące pojawiających się w nich stwierdzeń takich jak: „Zdrowe oddychanie po Pneumolanie” oraz „Podwójne działanie oczyszcza nos, zatoki, wspomaga oskrzela”. Według Urzędu mogły one błędnie sugerować odbiorcom, że te środki spożywcze leczą i zapobiegają chorobom.
Walmark zobowiązała się, że wycofa z reklam Pneumolanu i Pneumolan Plusu sformułowania, które mogły wprowadzać konsumentów w błąd, sugerując właściwości lecznicze swoich preparatów. Ponadto spółka zobowiązała się do wydrukowania, na swój koszt, plakatów i poradników na temat właściwości suplementów diety. Materiały te umieści w 2,5 tys. aptek w całej Polsce. Ponadto opublikuje treść decyzji urzędu na swojej stronie internetowej.
Wiosną br. w efekcie decyzji UOKiK-u producent suplementu diety Chela Mag B6 emitował spoty informujące, że wcześniejsza reklama tego produktu mogła wprowadzać w błąd i nie występowała w niej farmaceutka.
Natomiast na początku br. UOKiK podjął postępowania dotyczące reklam żelków Magmisie (produkowanych przez Aflofarm Farmacja Polska) i Green Magma (produkowanego przez Logihub). Według Urzędu mogą one wprowadzać w błąd poprzez sugerowanie, że produkty te mają właściwości lecznicze, oraz wykorzystanie wizerunku pedagoga szkolnego.
Dołącz do dyskusji: Po interwencji UOKiK-u Walmark zmieni reklamy suplementów diety Pneumolan błędnie sugerujące, że to leki