Polscy internauci dwie godziny dłużej na TikToku niż Facebooku. Wykop i Blogspot ze spadkami
Wśród platform społecznościowych na najdłużej przyciąga polskich użytkowników TikTok, o prawie dwie godziny wyprzedzając pod tym względem Facebooka. Spadki odwiedzalności zanotowały blogi w domenie blogspot.com, zmalała też liczba odwiedzających Siepomaga.pl i Wykop.
Z Facebooka korzysta prawie 90 proc. polskich internautów. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu br. platformę odwiedziło 26,56 mln użytkowników, zapewniając 89,54 proc. zasięgu. Każdy spędził na niej średnio 17 godzin, 17 minut i 20 sekund.
Na TikToka regularnie zagląda prawie połowa internautów w naszym kraju. W marcu było to 14,51 mln użytkowników (co dało 48,91 proc. zasięgu), spędzających średnio po 19 godzin, 9 minut i 53 sekundy.
Natomiast na ok. 4-5 godzin polskich użytkowników przyciągają Instagram i Snapchat. W marcu pierwszy zanotował 16,51 mln odwiedzających, 55,65 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 44 minuty i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania, a drugi - 6,14 mln użytkowników 20,7 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 39 minut i 50 sekund średniego czasu.
Kolejny miesiąc z rzędu poniżej 10 mln polskich internautów odwiedziło Twittera. 9,61 mln użytkowników (32,39 proc. zasięgu) spędziło tam średnio po godzinie, 23 minut i 35 sekund.
Niżej w zestawieniu są inne globalne platformy. Pinterest zanotował 7,84 mln użytkowników, 26,44 proc. zasięgu oraz 41 minut i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania, a LinkedeIn - 5,27 mln odwiedzających, 17,78 proc. zasięgu oraz 19 minut i 36 sekund średniego czasu. Z kolei na blogi działające w domenie blogspot.com zajrzało 5,88 mln internautów (19,81 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 minuty i 8 sekund.
Na końcu rankingu są dwie rodzime platformy. Służący do zbiórek charytatywnych serwis Siepomaga.pl odwiedziło 3,2 mln internautów (10,79 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 4 minuty i 19 sekund. Natomiast z Wykopu każdy z 2,86 mln użytkowników (9,65 proc. zasięgu) korzystał średnio przez 37 minut i 10 sekund.
Większość platform zanotowała dłuższy średni czas korzystania niż miesiąc wcześniej, czego częściowa przyczyna jest oczywista: marzec ma o trzy dni więcej od lutego. Na Facebooku przy minimalnym spadku liczby użytkowników (o 79,7 tys., czyli 0,3 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 47 minut i 23 sekundy (4,8 proc.).
Na TikToku ubyło 175 tys. internautów (1,2 proc.), ale średni czas korzystania poszedł w górę o godzinę, 50 minut i 59 sekund (10,7 proc.). Natomiast Instagram zyskał w obu statystykach: liczba użytkowników zwiększyła się o 56,2 tys. (0,3 proc.), a średni czas spędzony przez każdego o 20 minut i 14 sekund (7,7 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Znów zmalała liczba polskich użytkowników Twittera - o 73,1 tys., czyli 0,7 proc. Przy czym przeciętny czas korzystania wydłużył się o 5 minut i 52 sekundy (7,5 proc.). Blogi w domenie blogspot.com straciły natomiast 153,1 tys. odwiedzających (2,5 proc.) i 24 sekundy średniego czasu korzystania (11,3 proc.).
Pinterest zyskał 199,1 tys. użytkowników (2,6 proc.), a Snapchat - 157,5 tys. (też 2,6 proc.). Równocześnie na pierwszej platformie przeciętny czas spędzony przez internautę zmalał o 4 minuty i 9 sekund (9 proc.), a na drugiej o 2 minuty i 23 sekundy (11,3 proc.).
Najwięcej internautów straciło Siepomaga.pl - ich liczba w serwisie zmalała o 434,2 tys. (11,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 44 sekundy (20,5 proc.). LinkedIn zanotował spadek liczby odwiedzających o 65,4 tys. (1,2 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 2 minuty i 29 sekund (14,5 proc.). Natomiast na Wykopie przy spadku o 129,8 tys. użytkowników (4,3 proc.) średni czas korzystania wydłużył się o 14 minut i 15 sekund (62,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polscy internauci dwie godziny dłużej na TikToku niż Facebooku. Wykop i Blogspot ze spadkami