SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polska reklama kinowa 30 proc. w górę, najwięcej wydało Sony

Wydatki na reklamę kinową w Polsce były w ub.r. o 30 proc. większe niż rok wcześniej. Sony i Polkomtel przeznaczyły na marketing w kinach o połowę więcej niż w 2009 roku.

Dane firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowane dla serwisu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w ub.r. na reklamę kinową w Polsce wydano – cennikowo, bez autopromocji – 614,7 mln zł, czyli o 30,6 proc. więcej niż rok wcześniej. W drugim półroczu wzrost był nieco niższy niż w pierwszym, kiedy sprzedaż reklamowa branży w skali roku zwiększyła się o 37,1 proc. (więcej na ten temat). Obaj brokerzy kontrolujący polski rynek zanotowali w ub.r. wzrosty przychodów: New Age Media o 19 proc., a Multikino o 68 proc.

Cennikowe wpływy z reklamy kinowej (bez autopromocji)
 20102009
New Age Media427 977 473 zł359 547 192 zł
Multikino186 745 366 zł111 171 586 zł
Razem614 722 839 zł470 718 778 zł


Wśród marketerów zdecydowanie najwięcej na reklamę kinową przeznaczyło Sony – o 56,8 proc. więcej niż w 2009 roku. Za to PTK Centertel (operator sieci Orange) ograniczył wydatki w tym zakresie o 35,3 proc, Nestlé Polska – o 37,6 proc., a Grupa Żywiec – o 30,5 proc. Natomiast Polkomtel (operator sieci Plus) na reklamę w kinach wydał 58,6 proc. więcej niż rok wcześniej. 

Cennikowe wydatki na reklamę kinową
 20102009
Sony37 661 314 zł24 016 368 zł
PTK Centertel19 813 003 zł30 604 977 zł
Coca-Cola Poland Services22 206 478 zł23 434 180 zł
Nestlé Polska15 533 832 zł24 905 047 zł
Grupa Żywiec13 137 908 zł18 912 635 zł
Ferrero Polska16 023 371 zł15 793 386 zł
Polkomtel18 529 189 zł11 682 237 zł


 

Dołącz do dyskusji: Polska reklama kinowa 30 proc. w górę, najwięcej wydało Sony

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl