Polska reklama kinowa 30 proc. w górę, najwięcej wydało Sony
Wydatki na reklamę kinową w Polsce były w ub.r. o 30 proc. większe niż rok wcześniej. Sony i Polkomtel przeznaczyły na marketing w kinach o połowę więcej niż w 2009 roku.
Dane firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowane dla serwisu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w ub.r. na reklamę kinową w Polsce wydano – cennikowo, bez autopromocji – 614,7 mln zł, czyli o 30,6 proc. więcej niż rok wcześniej. W drugim półroczu wzrost był nieco niższy niż w pierwszym, kiedy sprzedaż reklamowa branży w skali roku zwiększyła się o 37,1 proc. (więcej na ten temat). Obaj brokerzy kontrolujący polski rynek zanotowali w ub.r. wzrosty przychodów: New Age Media o 19 proc., a Multikino o 68 proc.
Cennikowe wpływy z reklamy kinowej (bez autopromocji) | ||
2010 | 2009 | |
New Age Media | 427 977 473 zł | 359 547 192 zł |
Multikino | 186 745 366 zł | 111 171 586 zł |
Razem | 614 722 839 zł | 470 718 778 zł |
Wśród marketerów zdecydowanie najwięcej na reklamę kinową przeznaczyło Sony – o 56,8 proc. więcej niż w 2009 roku. Za to PTK Centertel (operator sieci Orange) ograniczył wydatki w tym zakresie o 35,3 proc, Nestlé Polska – o 37,6 proc., a Grupa Żywiec – o 30,5 proc. Natomiast Polkomtel (operator sieci Plus) na reklamę w kinach wydał 58,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Cennikowe wydatki na reklamę kinową | ||
2010 | 2009 | |
Sony | 37 661 314 zł | 24 016 368 zł |
PTK Centertel | 19 813 003 zł | 30 604 977 zł |
Coca-Cola Poland Services | 22 206 478 zł | 23 434 180 zł |
Nestlé Polska | 15 533 832 zł | 24 905 047 zł |
Grupa Żywiec | 13 137 908 zł | 18 912 635 zł |
Ferrero Polska | 16 023 371 zł | 15 793 386 zł |
Polkomtel | 18 529 189 zł | 11 682 237 zł |
Dołącz do dyskusji: Polska reklama kinowa 30 proc. w górę, najwięcej wydało Sony