SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polskapresse upomniana przez ZKDP

Zarząd Związku Kontroli Dystrybucji Prasy uznał, że prezentacjamultimedialna Polskapresse dotycząca poziomu sprzedaży gazetwchodzących w skład jej nowego projektu "Polska", zostałaopracowana z naruszeniem postanowień Regulaminu kontroli i ukarałza to spółkę upomnieniem.

Sprawę rozpatrywano na wniosek spółki Axel Springer Polska,która miała wątpliwości dotyczące prezentacji multimedialnejzatytułowanej "Nowy projekt ogólnopolski Grupy WydawniczejPolskapresse", a także informacji biura prasowego zamieszczonej napoczątku listopada na firmowej stronie internetowej. Dane, którewywołały sprzeciw firmy Axel Springer zaprezentowano w październikupodczas łódzkiej konferencji zorganizowanej w tamtejszej siedzibiePolskapresse. Pokazywano je także w domach mediowych.

Po zapoznaniu się ze sprawą, zarząd ZKDP uznał, że wkwestionowanej prezentacji dopuszczono się kilku rażących naruszeńzasad obowiązujących członków Związku.

Pierwszym z nich było zestawienie danych dotyczące pojedynczychkontrolowanych tytułów prasowych (pochodzące z dających sięzweryfikować rubryk deklaracji) z danymi dotyczącymi "6 DziennikówPolskapresse", ale bez opisu, które tytuły zsumowano. Uniemożliwiłoweryfikację poprawności danych dla "6 Dzienników Polskapresse", cojest niezgodne z wymogami Regulaminu,

Uznano także, iż tytuły z prezentacji różnią się ze względu naobszar dystrybucji - wydawane przez Polskapresse są pismamiregionalnymi, a dzienniki Axel Springer - ogólnopolskimi, a zgodniez wymogami Regulaminu, do porównań wolno wykorzystać wyłącznie daneodnoszące się do tego samego zasięgu dystrybucji.

Zdaniem zarządu Związku, także wyniki sprzedaży przedstawiono wsposób zniekształcony. Zastosowano nie tylko różne okresyporównawcze - w jednym wypadku średnią dla wydańponiedziałek-czwartek porównano ze średnią dla wydańponiedziałek-środa, ale dane zaokrąglono do pełnych tysięcy, mimoiż Regulamin nie zezwala na takie praktyki.

Zarząd ZKDP nakazał Polskapresse zaniechanie publikowania takichinformacji i poinformowanie o przewinieniach w firmowym serwisieinternetowym. Odnośna informacja powinna widnieć tam przez czterytygodnie. Organ zobowiązał także spółkę Polskapresse do przesłaniauczestnikom konferencji oświadczenia, w którym przyznaje się doprezentowania wprowadzających klientów w błąd danych i przepraszawydawnictwo Axel Springer za ten fakt.

Magdalena Chudzikieiwcz, rzecznik prasowa Polskapresse,powiedziała nam, że spółka nie podejmie na razie żadnych działańnakazanych przez zarząd ZKDP, ponieważ zamierza odwołać się od tejdecyzji.

Z kolei odpowiadając pytanie Polskapresse z 12 listopada br.dotyczące prezentacji danych własnych wydawcy Zarząd Związkuorzekł, iż sposób prezentacji tych danych polegający na sumowaniusprzedaży wszystkich pism zawierających w tytule wspólną nazwę"Polska", jest niezgodny z zapisami Regulaminu kontroli nakładu idystrybucji prasy ZKDP. Niedopuszczalne jest także łączenie ich zwynikami osiąganymi przez "Kurier Lubelski", pismo innegowydawcy.

Dołącz do dyskusji: Polskapresse upomniana przez ZKDP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl