Polski „Esquire” w kioskach 27 lutego. Pilotażowy numer już w grudniu
Pilotażowy numer polskiej edycji magazynu dla panów „Esquire” (Hearst-Marquard Publishing) ukaże się 2 grudnia br., zaś pierwsze wydanie trafi do kiosków 27 lutego - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Nad tytułem pracuje pięcioosobowa redakcja kierowana przez Filipa Niedenthala.
„Esquire” będzie magazynem adresowanym do mężczyzn między 30. a 50. rokiem życia, z wyższym wykształceniem i wysokimi zarobkami. Redaktor naczelny tytułu Filip Niedenthal, pytany przez Wirtualnemedia.pl, czym „Esquire” chce wyróżniać się wśród innych pism dla mężczyzn, odpowiada, że jakością.
- Nie ma jeszcze w Polsce pisma dla mężczyzn, w którym znalazłyby się teksty najlepszych dziennikarzy, własne wywiady ze słynnymi bohaterami, od gwiazd kina, przez pisarzy po polityków; przeglądy najwyższej jakości produktów, w tym kolekcji mody, samochodów, sprzętu sportowego - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Niedenthal.
Pismo ma być kierowane do dojrzałego, obytego mężczyzny, który dobrze zna własne potrzeby, ma wyrobiony gust i nie potrzebuje porad np. jak się ubrać. - Chciałby natomiast wiedzieć, co nowego się pojawiło na rynku, w czym może wybierać. Ale przede wszystkim chciałby dowiedzieć się czegoś, o czym jeszcze nie czytał. Dlatego stawiamy mocny nacisk na reportaż, relacje z pierwszej ręki, rozmowy z charyzmatycznymi, ale nieopatrzonymi postaciami - zapowiada Niedenthal.
Magazyn - podobnie jak jego amerykański odpowiednik - od czasu do czasu będzie publikował też opowiadania napisane przez zewnętrznych autorów.
Numer pilotażowy, który ukaże się 2 grudnia br., będzie dystrybuowany do wybranej grupy 30 tys. adresatów. Naczelny nie ujawnia, co się w nim znajdzie. - Mogę jedynie zdradzić, że będzie sporo naszych własnych treści, a do tego wszystko, co najlepsze z międzynarodowych wydań - mówi enigmatycznie Filip Niedenthal.
Pierwszy numer „Esquire” pojawi się w sprzedaży 27 lutego 2015 roku. Wraz z jego ukazaniem się ruszy strona internetowa, zaś jeszcze w tym roku uruchomiony zostanie fanpage pisma na Facebooku. Polska wersja tytułu będzie dwumiesięcznikiem o nakładzie 60 tys. egzemplarzy. Każdy numer będzie dostępny również w wersji tabletowej (więcej na ten temat).
Oprócz Filipa Niedenthala w redakcji pracują na etatach jeszcze cztery osoby: Maria Fredro-Boniecka (sekretarz redakcji), Bartosz Gałkowski (dyrektor artystyczny), Grzegorz Sobaszek (redaktor prowadzący) i Marcin Kasprzak (redaktor ds. stylu).
“Esquire” to luksusowy lifestylowy miesięcznik dla mężczyzn, należący do wydawnictwa Hearst Corporation. Tytuł powstał w Stanach Zjednoczonych w 1933 roku jako kwartalnik dla ciekawych świata dżentelmenów. Obecnie ma 26 edycji na całym świecie. Poza USA ukazuje się m.in. w Wielkiej Brytanii, Rosji, Chinach, Niemczech, Czechach, Rumunii, Hiszpanii i na Ukrainie.
Dołącz do dyskusji: Polski „Esquire” w kioskach 27 lutego. Pilotażowy numer już w grudniu