Polski rynek HoReCa był wart 23,4 mld zł w 2014 r.
Wartość rynku HoReCa w Polsce sięgnęła w zeszłym roku 23,4 mld zł - wynika z danych PMR.
Według PMR, coraz większa depolaryzacja graczy oraz niewysokie tempo wzrostu zamożności społeczeństwa będą jednymi z hamulców dla całego perspektywicznego rynku HoReCa w Polsce. Pomimo tych przeszkód, rynek gastronomiczny w najbliższych latach ma zyskiwać na wartości.
Rynek gastronomii hotelowej, restauracyjny oraz cateringu jest podatny na wszelkiego typu zawirowania powodujące spadek realnego dochodu gospodarstw domowych oraz problemów w przedsiębiorstwach, co było widoczne np. w 2013 roku, kiedy jego wartość nieznacznie spadła. Pozytywnym aspektem dla tego rynku jest fakt, że Polacy w porównaniu do swoich zachodnich, czy nawet południowych sąsiadów, wciąż przeznaczają na konsumpcję poza domem relatywnie mniej pieniędzy. Wzrost dochodów i wygoda, czy zmiany modelu rodziny, mają pozytywnie wpływać na długookresowy rozwój rynku HoReCa.
Choć rynek powoli się konsoliduje, to jednak we wszystkich segmentach występuje duża depolaryzacja - jest kilku dużych graczy i masa małych, natomiast brak jest średniej wielkości firm, czy sieci. Według PMR, to będzie utrudniało dynamiczny wzrost rynku, ponieważ duże sieci bez zwiększonej presji będą przykładały mniejszą uwagę do śledzenia zmian, oferty promocyjnej, czy wydatków marketingowych.
Prognozy na najbliższe lata pokazują dalszy wzrost rynku HoReCa z najlepszym okresem około 2017 r. Rynek ten ma stabilnie z roku na rok umacniać swoją wartość, szczególnie w segmentach cateringu i gastronomii hotelowej.
Dołącz do dyskusji: Polski rynek HoReCa był wart 23,4 mld zł w 2014 r.