Powstało Stowarzyszenie Managerów Call Center
W dziesiątym roku od pojawienia się w Polsce pierwszych call centers, grupa managerów call centers utworzyła stowarzyszenie
W czasie spotkania 3 lutego we Wrocławiu przedstawiciele 15 usługowych call centers oraz działów telefonicznej sprzedaży, telefonicznej obsługi klienta i help desks z bankowości, telekomunikacji i energetyki postanowiło powołać do życia Stowarzyszenie Managerów Call Center.
„To jest trzecia próba”, mówi dr Marian J. Kostecki, szef firmy doradczej MasterPlan, która utworzyła w 1995 pierwsze usługowe call center. „Dwie wcześniejsze spotkały się ze słabym odzewem. Teraz pomysł stowarzyszenia się, wymiany informacji i wspólnych działań na rzecz środowiska spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem.”
W czasie spotkania postanowiono zarejestrować Stowarzyszenie Managerów Contact Center. Jego celem podstawowym będzie wychodzenie naprzeciw potrzebom rosnącego zapotrzebowania na wiedzę o funkcjonowaniu call centers, wymiana informacji między członkami, promowanie profesjonalizmu i zasad etycznych, rozwijanie standardów dobrych praktyk biznesowych i promowanie ich oraz promowanie Polski jako kraju, którego call centers mogą wykonywać zlecenia outsourcingowe.
Natychmiast po spotkaniu stworzona została witryna internetowa www.polishcallcenters.com, na której członkowie będą mogli wymieniać się informacjami, będą mieli dostęp do aktualnych regulacji prawnych mających zastosowanie w funkcjonowaniu call i contact centers, dostępnych metod finansowania części działań ze środków publicznych.
Ustalono też, że - przynajmniej w pierwszym etapie działania - członkostwo będzie ograniczone do managerów call centers. Oznacza to, iż podobnie jak w wielu podobnych stowarzyszeniach na świecie, członkami nie będą mogli zostać dostawcy technologii i usług dla call centers.
„Jestem przez poważną część mojego życia zawodowego związana z call centers", mówi Alicja Kędzia z Energi, zakładu energetycznego w Kaliszu, "Ogromnie cieszy mnie gotowość do dzielenia się informacjami wśród uczestników spotkania oraz gotowości do tworzenia profesjonalnych standardów zarządzania centrami telefonicznych kontaktów z klientami."
"Nasza firma ma centralę w Niemczech. Ponad rok temu otworzyliśmy call center w Zgorzelcu", dodaje Gerhard Klose z twenty4help. "Dzisiejsze spotkanie jest pierwszą okazją do porozmawianie z tak dużą grupą naszych polskich kolegów."
Spotkanie odbyło się w siedzibie PTF Bank S.A. (grupa Santander Consumer), mającego najprawdopodobniej jedyne contact center ulokowane w pięknie odrestaurowanym budynku Starej Giełdy.
Dołącz do dyskusji: Powstało Stowarzyszenie Managerów Call Center