“Prosto w serce” słabiej od “Majki”, 104 mln zł z reklam
Telenowelę “Prosto w serce” z Anną Muchą i Filipem Bobkiem w rolach głównych oglądało średnio 2,29 mln widzów, czyli o 400 tys. mniej niż nadawaną rok temu w tym paśmie “Majkę”. Dała ona jednak TVN drugie miejsce w rynku.
“Prosto w serce” nadawane było w dni powszednie o 17.55 w okresie od 3 stycznia do 23 grudnia br. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, w czasie emisji telenoweli stacja TVN miała 19,84 proc. udziału w grupie 4+ i 20,95 proc. w komercyjnej 16-49. Dla porównania, emitowaną rok wcześniej w tym samym paśmie “Majkę”, śledziło średnio 2,72 mln widzów, a udział tego serialu w rynku wynosił odpowiednio 23 proc. i 25,26 proc. (więcej na ten temat).
Telewizja TVN w czasie emisji telenoweli zajmowała drugie miejsce w rynku telewizyjnym (grupa 4+), ustępując tylko emitującej “Klan” Jedynce, która notowała 25,27 proc. udziału. Za TVN znalazły się: Polsat (serial “Pierwsza miłość”, końcówka “Dlaczego ja?”, 19,27 proc.) oraz TVP 2 (“Panorama”; 11,60 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej TVN też był drugi, ale przegrał tutaj z Polsatem.
Najchętniej oglądanym odcinkiem "Prosto w serce" i zarazem jedynym, który przekroczył granicę 3 mln widzów, był epizod z 2 marca br., który obejrzało 3,02 mln osób. Wszystkie 15 najpopularniejszych odcinków TVN pokazał w pierwszych trzech miesiącach emisji serialu. W lutym produkcja osiągnęła najwyższy średni miesięczny wynik oglądalności - 2,79 mln widzów (najwyższy udział miała jednak w czerwcu - 23,18 proc.). W zestawieniu najpopularniejszych odcinków nie znalazł się finałowy epizod, który 23 grudnia br. obejrzało 2,66 mln osób.
Autor: TVN / K.Winiarski / W Impact
Wpływy stacji z reklam nadawanych wokół telenoweli wyniosły w sumie 103,7 mln zł, podczas gdy “Majka” przyniosła z reklam 111,9 mln zł (dane cennikowe netto bez rabatów). Z danych telemetrycznych wynika, że “Prosto w serce” najchętniej oglądały kobiety, widzowie po 50.roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
Na miejsce "Prosto w serce" telewizja TVN wprowadzi nowy serial “Julia” oparty na polskim scenariuszu (więcej na ten temat). Jej pilotowy odcinek pokazany został po finałowym odcinku produkcji z Anną Muchą i zgromadził przed telewizorami 2,51 mln widzów. Regularna emisja serialu ruszy od 2 stycznia 2011 roku.
Widownia “Prosto w serce” miesiąc po miesiącu
Miesiąc | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
styczeń | 2 653 994 | 18,95% | 20,40% |
luty | 2 788 576 | 20,24% | 21,85% |
marzec | 2 614 844 | 21,07% | 22,41% |
kwiecień | 2 170 647 | 21,26% | 22,84% |
maj | 1 958 227 | 21,90% | 23,34% |
czerwiec | 1 994 708 | 23,18% | 23,62% |
wrzesień | 1 768 911 | 18,79% | 18,58% |
październik | 2 106 928 | 18,86% | 19,61% |
listopad | 2 329 673 | 17,83% | 18,69% |
grudzień | 2 394 557 | 18,52% | 19,46% |
Średnia | 2 293 509 | 19,84% | 20,95% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 | 2 933 162 | 25,27% | 17,83% |
TVN – PwS | 2 293 509 | 19,84% | 20,95% |
Polsat | 2 235 951 | 19,27% | 23,89% |
TVP 2 | 1 345 976 | 11,60% | 8,91% |
Top 15 odcinków telenoweli
Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Lp. | Data | AMR | SHR % | SHR % |
1 | 02-03-2011 | 3 016 994 | 22,50% | 25,27% |
2 | 31-01-2011 | 2 961 183 | 20,92% | 22,16% |
3 | 10-02-2011 | 2 957 122 | 22,34% | 26,09% |
4 | 14-02-2011 | 2 944 943 | 21,13% | 22,28% |
5 | 24-02-2011 | 2 941 896 | 20,44% | 21,39% |
6 | 09-02-2011 | 2 919 405 | 21,01% | 23,52% |
7 | 16-02-2011 | 2 897 688 | 21,06% | 23,30% |
8 | 21-02-2011 | 2 891 866 | 20,55% | 21,87% |
9 | 07-03-2011 | 2 876 458 | 21,42% | 22,01% |
10 | 01-02-2011 | 2 870 566 | 20,43% | 21,68% |
11 | 17-03-2011 | 2 869 755 | 21,23% | 21,28% |
12 | 23-02-2011 | 2 856 912 | 20,38% | 20,83% |
13 | 14-03-2011 | 2 847 328 | 22,31% | 24,40% |
14 | 27-01-2011 | 2 847 270 | 20,10% | 20,53% |
15 | 22-02-2011 | 2 842 056 | 20,39% | 21,89% |
Profil widowni “Prosto w serce”
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 29,45% | 61 |
Kobiety | 70,55% | 136 | |
Wiek | 4-9 | 2,35% | 40 |
10-15 | 3,75% | 55 | |
16 - 19 | 2,96% | 53 | |
20 - 24 | 4,21% | 54 | |
25 - 29 | 6,17% | 69 | |
30 - 34 | 6,82% | 82 | |
35 - 39 | 6,41% | 87 | |
40 - 44 | 6,03% | 94 | |
45 - 49 | 6,12% | 89 | |
50 - 54 | 10,97% | 136 | |
55 - 59 | 11,71% | 151 | |
60 | 32,50% | 161 | |
Wlk. miasta | Wieś | 28,43% | 73 |
< 50 tys. | 25,50% | 106 | |
50-100 tys. | 11,35% | 132 | |
100-200 tys. | 11,34% | 140 | |
> 200 tys. | 23,38% | 116 | |
Zawód | Top management | 5,96% | 69 |
Pracownicy średniego szczebla | 17,27% | 115 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 16,69% | 84 | |
Emeryci | 40,61% | 158 | |
Inni | 19,47% | 64 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 51,33% | 114 |
Średnie | 33,28% | 113 | |
Wyższe | 9,29% | 74 | |
Inne | 6,10% | 48 |
Dołącz do dyskusji: “Prosto w serce” słabiej od “Majki”, 104 mln zł z reklam