SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Prosto w serce” słabiej od “Majki”, 104 mln zł z reklam

Telenowelę “Prosto w serce” z Anną Muchą i Filipem Bobkiem w rolach głównych oglądało średnio 2,29 mln widzów, czyli o 400 tys. mniej niż nadawaną rok temu w tym paśmie “Majkę”. Dała ona jednak TVN drugie miejsce w rynku.

“Prosto w serce” nadawane było w dni powszednie o 17.55 w okresie od 3 stycznia do 23 grudnia br. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, w czasie emisji telenoweli stacja TVN miała 19,84 proc. udziału w grupie 4+ i 20,95 proc. w komercyjnej 16-49. Dla porównania, emitowaną rok wcześniej w tym samym paśmie “Majkę”, śledziło średnio 2,72 mln widzów, a udział tego serialu w rynku wynosił odpowiednio 23 proc. i 25,26 proc. (więcej na ten temat).

Telewizja TVN w czasie emisji telenoweli zajmowała drugie miejsce w rynku telewizyjnym (grupa 4+), ustępując tylko emitującej “Klan” Jedynce, która notowała 25,27 proc. udziału. Za TVN znalazły się: Polsat (serial “Pierwsza miłość”, końcówka “Dlaczego ja?”, 19,27 proc.) oraz TVP 2 (“Panorama”; 11,60 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej TVN też był drugi, ale przegrał tutaj z Polsatem.

Najchętniej oglądanym odcinkiem "Prosto w serce" i zarazem jedynym, który przekroczył granicę 3 mln widzów, był epizod z 2 marca br., który obejrzało 3,02 mln osób. Wszystkie 15 najpopularniejszych odcinków TVN pokazał w pierwszych trzech miesiącach emisji serialu. W lutym produkcja osiągnęła najwyższy średni miesięczny wynik oglądalności - 2,79 mln widzów (najwyższy udział miała jednak w czerwcu - 23,18 proc.). W zestawieniu najpopularniejszych odcinków nie znalazł się finałowy epizod, który 23 grudnia br. obejrzało 2,66 mln osób.


Autor: TVN / K.Winiarski / W Impact

Wpływy stacji z reklam nadawanych wokół telenoweli wyniosły w sumie 103,7 mln zł, podczas gdy “Majka” przyniosła z reklam 111,9 mln zł (dane cennikowe netto bez rabatów). Z danych telemetrycznych wynika, że “Prosto w serce” najchętniej oglądały kobiety, widzowie po 50.roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.

Na miejsce "Prosto w serce" telewizja TVN wprowadzi nowy serial “Julia” oparty na polskim scenariuszu (więcej na ten temat). Jej pilotowy odcinek pokazany został po finałowym odcinku produkcji z Anną Muchą i zgromadził przed telewizorami 2,51 mln widzów. Regularna emisja serialu ruszy od 2 stycznia 2011 roku.


Widownia “Prosto w serce” miesiąc po miesiącu 

MiesiącWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
styczeń2 653 99418,95%20,40%
luty2 788 57620,24%21,85%
marzec2 614 84421,07%22,41%
kwiecień2 170 64721,26%22,84%
maj1 958 22721,90%23,34%
czerwiec1 994 70823,18%23,62%
wrzesień1 768 91118,79%18,58%
październik2 106 92818,86%19,61%
listopad2 329 67317,83%18,69%
grudzień2 394 55718,52%19,46%
Średnia2 293 50919,84%20,95%


Oglądalność serialu na tle konkurencji

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
TVP 12 933 16225,27%17,83%
TVN – PwS2 293 50919,84%20,95%
Polsat2 235 95119,27%23,89%
TVP 21 345 97611,60%8,91%


Top 15 odcinków telenoweli

 Wszyscy 4+16-49
Lp.DataAMRSHR %SHR %
102-03-20113 016 99422,50%25,27%
231-01-20112 961 18320,92%22,16%
310-02-20112 957 12222,34%26,09%
414-02-20112 944 94321,13%22,28%
524-02-20112 941 89620,44%21,39%
609-02-20112 919 40521,01%23,52%
716-02-20112 897 68821,06%23,30%
821-02-20112 891 86620,55%21,87%
907-03-20112 876 45821,42%22,01%
1001-02-20112 870 56620,43%21,68%
1117-03-20112 869 75521,23%21,28%
1223-02-20112 856 91220,38%20,83%
1314-03-20112 847 32822,31%24,40%
1427-01-20112 847 27020,10%20,53%
1522-02-20112 842 05620,39%21,89%


Profil widowni “Prosto w serce”

  ADH %AFF
PłećMężczyźni29,45%61
Kobiety70,55%136
Wiek 4-92,35%40
 10-153,75%55
16 - 192,96%53
20 - 244,21%54
25 - 296,17%69
30 - 346,82%82
35 - 396,41%87
40 - 446,03%94
45 - 496,12%89
50 - 5410,97%136
55 - 5911,71%151
6032,50%161
Wlk. miastaWieś28,43%73
< 50 tys.25,50%106
50-100 tys.11,35%132
100-200 tys.11,34%140
> 200 tys.23,38%116
ZawódTop management5,96%69
Pracownicy średniego szczebla17,27%115
Pracownicy fizyczni i rolnicy16,69%84
Emeryci40,61%158
Inni19,47%64
WykształceniePodstawowe51,33%114
Średnie33,28%113
Wyższe9,29%74
Inne6,10%48


 

Dołącz do dyskusji: “Prosto w serce” słabiej od “Majki”, 104 mln zł z reklam

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fasir
To jest ciepła kupa
odpowiedź
User
Marcin
ja oglądałem na TVN HD
odpowiedź
User
wlkp
W kółko to samo - podobna fabuła, a aktorzy ci sami, tylko w innych układach - raz zły, raz dobry charakter. Ile można to oglądać?
odpowiedź