„Przyjaciółki 8” oglądało 2 mln widzów. Będzie dziewiąta edycja serialu
Ósmy sezon „Przyjaciółek” oglądało średnio 1,96 mln osób. W porównaniu do ub.r. produkcja straciła 60 tys. widzów, choć wzrósł jej udział w rynku. Polsat w czasie emisji serialu zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 24,48 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że ósmą edycję „Przyjaciółek” (serial emitowany był w czwartki o godz. 21.10, w okresie od 1 września do 17 listopada br.) śledziło średnio 1,96 mln widzów. Przełożyło się to na 13,58 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 14,04 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,70 proc. w grupie 16-59.
Największą popularnością cieszył się finałowy odcinek serii. Obejrzało go 2,19 mln widzów.
Data | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |||
17-11-2016 | 21:10:34 | 22:09:46 | 2 185 284 | 14,48% |
13-10-2016 | 21:13:00 | 22:10:52 | 2 046 695 | 13,99% |
29-09-2016 | 21:10:44 | 22:08:45 | 2 022 928 | 13,93% |
Dla porównania, szóstą edycję serialu, pokazywaną jesienią ub.r., śledziło średnio 2,02 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 13,33 proc. oraz 12,67 proc. udziału. Oznacza to, że produkcja straciła 60 tys. widzów, choć jej udział minimalnie wzrósł w grupie 4+ (w 16-49 nastąpił spadek).
Podczas emisji „Przyjaciółek” Telewizja Polsat zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Pozycja lidera należała do TVP1, nadającej w tym czasie „Ojca Mateusza” oraz „Sprawę dla reportera”, co przełożyło się na 20,60 proc. udziału. Na trzecim miejscu znalazł się TVN („Singielka” i „Kuchenne rewolucje”; 10,80 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVP2 (gł. „Kochanie, ratujmy nasze dzieci” i filmy fabularne; 4,32 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie 16-59. Z kolei w grupie 16-49 Polsat też był drugi, ale za TVN.
Oglądalność „Przyjaciółek 8” na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVP1 | 2 972 201 | 20,60% | 694 519 | 11,80% | 1 306 931 | 14,87% |
Polsat - Przyjaciółki 8 | 1 959 775 | 13,58% | 826 808 | 14,04% | 1 291 927 | 14,70% |
TVN | 1 558 469 | 10,80% | 895 691 | 15,21% | 1 202 409 | 13,68% |
TVP2 | 622 974 | 4,32% | 286 627 | 4,87% | 417 936 | 4,76% |
Wpływy z reklam wokół „Przyjaciółek 8” wyniosły 24,48 mln zł. Dla porównania, „Przyjaciółki 6” zarobiły z reklam 19,02 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Telewizja Polsat planuje na przyszły rok dziewiątą edycję serialu.
„Przyjaciółki” to opowieść o czterech kobietach. Każda z nich jest inna - różni je sytuacja życiowa i problemy, którym muszą stawić czoła. W rolę tytułowych „Przyjaciółek” wcielają się Małgorzata Socha, Joanna Liszowska, Anita Sokołowska i Magdalena Stużyńska.
Serial produkuje Akson Studio.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 12,35 proc.
Dołącz do dyskusji: „Przyjaciółki 8” oglądało 2 mln widzów. Będzie dziewiąta edycja serialu