Były rzecznik rządu Rafał Bochenek dyrektorem marketingu PGNiG
Rafał Bochenek, w latach 2016-2017 rzecznik rządu Beaty Szydło, zaczął pracę jako dyrektor departamentu marketingu w kontrolowanej przez Skarb Państwa spółce Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG). Zastąpił na tym stanowisku Edytę Żyłę.
Informację o zatrudnieniu Rafała Bochenka w PGNiG podał „Fakt”, zaznaczając, że potwierdziła ją sama firma. Jako dyrektor marketingu Bochenek odpowiada za koordynację komunikacji marketingowej i wewnętrznej całej grupy kapitałowej PGNiG, w tym działania reklamowe, informacyjne i sponsoringowe.
Poprzednio, od połowy ub.r., szefem marketingu PGNiG była Edyta Żyła, wcześniej m.in. dziennikarka „Rzeczpospolitej” i TVP, rzeczniczka prasowa Ministerstwa Sprawiedliwości oraz działaczka PiS w Grodzisku Mazowieckim.
Biuro prasowe PGNiG zaznaczyło, że Bochenek pracuje w firmie od początku marca. - Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi projektami w obszarze marketingu i public relations. Odpowiadał m.in. za przygotowanie konferencji Organizacji Narodów Zjednoczonych w Polsce (COP24). Z wykształcenia jest prawnikiem, ze znajomością języków obcych: angielski, niemiecki. Obecnie kończy studia menadżerskie MBA - napisało Rafale Bochenku.
Spółka nie ujawnia zarobków Bochenka, uzasadniając to przepisami dot. ochrony danych osobowych.
Bochenek przez dwa lata rzecznikiem rządu Beaty Szydło
Rafał Bochenek od stycznia 2016 do grudnia 2017 był rzecznikiem rządu Beaty Szydło. W połowie 2017 roku został powołany na podsekretarza stanu w kancelarii premiera, pozostał na tym stanowisku do wiosny ub.r. Na początku ub.r. został wiceprzewodniczącym utworzonego wtedy Komitetu Społecznego Rady Ministrów kierowanego przez Beatę Szydło.
W ub.r. Bochenek był też pełnomocnikiem ministra środowiska ds. szczytu ONZ, który odbył się w grudniu w Katowicach.
W 2015 roku Rafał Bochenek jako konferansjer prowadził wyborcze konwencje Andrzeja Dudy i PiS-u. Wcześniej był m.in. prezenterem pogody w TVP Kraków. Z wykształcenia jest prawnikiem.
Według wstępnych wyników grupa kapitałowa PGNiG w ub.r. zanotowała 41,27 mld zł przychodów (15,6 proc. więcej niż rok wcześniej), 7,12 mld zł zysku EBITDA (po wzroście o 8,2 proc. w skali roku) oraz 3,21 mld zł zysku netto (9,9 proc. więcej niż w 2017 roku).
W ostatnim okresie firma reklamowała się animowanymi spotami z latającym psem Gazkiem. Kreacją tych kampanii zajęła się agencja Brasil. PGNiG właśnie przedłużył do 2023 roku umowę, w ramach której jest sponsorem tytularnym Superligi piłkarzy ręcznych.
Od jesieni 2005 roku PGNiG jest notowane na warszawskiej giełdzie. Do Skarbu Państwa należy 71,88 proc. akcji firmy.
Dołącz do dyskusji: Były rzecznik rządu Rafał Bochenek dyrektorem marketingu PGNiG
*niepotrzebne skreślić