“Ranczo” bezkonkurencyjne, ale ma mniej o milion widzów
Szósta seria “Rancza” ma o ponad milion mniejszą oglądalnością od pokazywanej rok wcześniej piątej odsłony. Serial niepodzielnie rządzi jednak na rynku, nie dając szans konkurencji.
Cztery pierwsze odcinki nowego sezonu "Rancza" oglądało średnio 6,81 mln widzów, co dało Jedynce 38,01 proc. udziału w grupie 4+ oraz 28,69 proc. wśród widzów między 16 a 49 rokiem życia. Emitowana przed rokiem seria miała po czterech odcinkach średnio 7,75 mln oglądających oraz odpowiednio 42,78 proc. i 34,08 proc. udziału (poznaj szczegóły).
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl Jedynka podczas emisji “Rancza” jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego w obu analizowanych grupach. Druga pozycja przypada Polsatowi, który w 4+ ma 17,68 proc. udziału, a w 16-49 - 21,59 proc. Stacja ta nadaje program “Tylko muzyka. Must be the music”. Trzecie miejsce zajmuje TVN (14,42 proc. w 4+, “Surowi rodzice”, “Prawo Agaty”), czwarta jest Dwójka.
>>> “Ojciec Mateusz” też stracił milion widzów
fot. K.Wellman/TVP
Serial przyciąga przed telewizory głównie kobiety, widzów po 45. roku życia, mieszkańców wsi i małych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
Widownia “Rancza” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
04-03-2012 | 7 262 623 | 39,50% | 30,53% |
11-03-2012 | 6 833 431 | 38,35% | 28,56% |
18-03-2012 | 6 469 002 | 36,49% | 27,22% |
25-03-2012 | 6 649 278 | 37,63% | 28,31% |
Średnia | 6 805 742 | 38,01% | 28,69% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 – Ranczo | 6 805 742 | 38,01% | 28,69% |
Polsat | 3 165 392 | 17,68% | 21,59% |
TVN | 2 581 615 | 14,42% | 18,28% |
TVP2 | 1 057 214 | 5,91% | 5,12% |
Profil widowni produkcji
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 44,23% | 92 |
Kobiety | 55,77% | 107 | |
Wiek | 4-9 | 1,81% | 31 |
10-15 | 3,77% | 56 | |
16 - 19 | 2,32% | 42 | |
20 - 24 | 3,30% | 43 | |
25 - 29 | 3,48% | 39 | |
30 - 34 | 4,13% | 50 | |
35 - 39 | 5,48% | 74 | |
40 - 44 | 6,01% | 93 | |
45 - 49 | 8,30% | 124 | |
50 - 54 | 11,19% | 140 | |
55 - 59 | 11,99% | 153 | |
60 | 38,22% | 185 | |
Wlk. miasta | Wieś | 47,61% | 121 |
< 50 tys. | 24,01% | 102 | |
50-100 tys. | 8,02% | 97 | |
100-200 tys. | 4,47% | 58 | |
> 200 tys. | 15,89% | 74 | |
Zawód | Top management | 7,10% | 72 |
Pracownicy średniego szczebla | 13,40% | 86 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,22% | 97 | |
Emeryci | 45,26% | 179 | |
Inni | 16,02% | 52 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 49,09% | 122 |
Średnie | 31,95% | 98 | |
Wyższe | 13,37% | 92 | |
Inne | 5,58% | 44 |
Dołącz do dyskusji: “Ranczo” bezkonkurencyjne, ale ma mniej o milion widzów