Ranking influencerów finansowych: Krzysztof Berenda czołowym dziennikarzem, Michał Szafrański blogerem
Dziennikarz RMF 24 Krzysztof Berenda jest liderem wśród ekspertów biznesowych na Twitterze, a najbardziej aktywnym influencerem finansowym jest Michał Szafrański - wynika z drugiej edycji raportu opracowanego przez agencję Martis Consulting.
Agencja Martis Consulting po raz drugi sprawdziła aktywność w mediach społecznościowych dziennikarzy ekonomicznych, liderów opinii oraz 30 spółek notowanych na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Podobnie jak w pierwszej odsłonie, poza oddzielnymi portalami i blogami autorzy badania skupili się również na platformach LinkedIn, Twitter oraz YouTube. Analiza aktywności w nowych mediach objęła swoim zasięgiem, a także managerów, którzy aktualnie nimi zarządzają.
Kryterium decydującym o pozycji tych podmiotów w rankingu była liczba obserwujących i subskrybentów. W przypadku ekspertów prowadzących blogi finansowe oraz funkcjonujących w tym obszarze portali, decydującym czynnikiem była miesięczna liczba wyświetleń na stronie.
Szafrański kluczowym influencerem rynków finansowych, portalem Money.pl
- Warto zauważyć, że spółki, które były liderami na danej platformie po ukazaniu się pierwszej edycji raportu, nie tylko utrzymały swoją pozycję, ale odnotowały także znaczny wzrost obserwujących ich osób. Świetnym przykładem jest tu PKN Orlen. Liczba osób obserwujących tę spółkę zwiększyła się przez rok o ponad 15 tysięcy. Wyniki opublikowane w drugiej odsłonie raportu potwierdzają, jak ważna w kontekście strategicznym i utrzymywania rzetelnej relacji z otoczeniem jest komunikacja poprzez nowe media – zauważa Dariusz Jarosz, prezes zarządu Martis Consulting, główny autor opracowania.
Ranking główny otwiera Michał Szafrański, autor bloga Jak Oszczędzać Pieniądze. Wyprzedza na podium Macieja Samcika (Subiektywnie o finansach) i Rafała Zaorskiego (Tradingjam.pl).
Podium rankingu serwisów biznesowych tworzą zaś Money.pl, Bankier.pl oraz Pb.pl (serwis "Pulsu Biznesu").
- Nasuwa się tu jeszcze jeden wniosek, niekoniecznie spowodowany pandemią. Otóż rośnie zainteresowanie edukacją finansową w społeczeństwie, rośnie zainteresowanie tematami inwestycyjnymi oraz rynkiem kapitałowym. Do niedawna tego typu treści dedykowane były bardzo hermetycznemu gronu odbiorców - dzisiaj cieszą się zainteresowaniem wśród coraz szerszego grona - skomentowano w raporcie.
PKN Orlen i Daniel Obajtek z rosnącą liczbą obserwujących
W rankingu medialnej aktywności spółek WIG30 oraz ich prezesów pod uwagę brano m.in. obecność na Twitterze. Pierwsze i drugie miejsce, tak jak rok temu, zajmują odpowiednio no Orange Polska i PKN Orlen. Pierwsza z nich może pochwalić się niemal 60 tysiącami obserwujących i dwukrotnie przewyższa następną spółkę w rankingu.
Podium zamyka CD Projekt, który awansował z 8. miejsca w zeszłorocznym zestawieniu. Liczba obserwatorów spółki wzrosła w ciągu roku aż o ponad 9 tys. nowych odbiorców.
Osobiste konta na Twitterze ma zdecydowana mniejszość prezesów spółek WIG30 –jedynie sześciu. Tylko połowa z nich publikuje wpisy regularnie, opierając się na własnych materiałach i komentarzach. Na pierwszym miejscu w dalszym ciągu pozostaje prezes PKN Orlen – Daniel Obajtek, którego liczba obserwatorów w przeciągu roku wzrosła dwukrotnie i w tym momencie wynosi ponad 40 500 obserwujących.
Wszystkie dane zamieszczone w tej publikacji obejmują stan na połowę listopada 2021 roku. Rankingi zostały sporządzone na podstawie czterech subrankingów obejmujących: liczbę wyświetleń strony, subskrybentów na YouTube oraz obserwujących na portalach: Twitter i Linkedin.
Dołącz do dyskusji: Ranking influencerów finansowych: Krzysztof Berenda czołowym dziennikarzem, Michał Szafrański blogerem