SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama radiowa: RMF FM i Polskie Radio w dół (Top 10)

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych w I kwartale br. był o 2,4 proc. niższe niż rok wcześniej. Spore spadki zanotowały RMF FM, Jedynka i Trójka, za to wzrosty osiągnęły Radio ZET, Eska Rock i Tok FM.

Od stycznia do marca RMF FM cennikowo zarobiło z reklam (bez autopromocji) 17,4 proc. mniej niż przed rokiem, podczas gdy wpływy Radia ZET urosły o 7,9 proc. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. W efekcie różnica przychodów tych rozgłośni zmalała ze 125,2 do 61,9 mln zł.

>>> RMF FM umacnia się na pozycji lidera, duży spadek Jedynki

Wśród pozostałych czołowych stacji największe spadki cennikowych wpływów reklamowych zanotowały rozgłośnie Polskiego Radia - Jedynka zarobiła 8 proc., a Trójka aż 23,7 proc. mniej. Przychody Eski Wrocław zmniejszyły się o 6,5 proc., a Eski Warszawa - o 3,7 proc.

>>> Eska na czele sieci radiowych w Polsce

Za to Eska Rock cennikowo zarobiła z reklam 35,8 proc. więcej niż rok wcześniej, a Eska Poznań - 28,6 proc. więcej. Wpływy reklamowe Tok FM wzrosły o 21,2 proc., a Złotych Przebojów Pogody Warszawa - o 13,4 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji, dane Kantar Media)
WIRTUALNEMEDIA.PLI-III.2013I-III.2012
RMF FM239 509 120 zł289 819 360 zł
Radio ZET177 571 445 zł164 615 075 zł
Program III Polskiego Radia36 572 320 zł39 769 040 zł
Program I Polskiego Radia17 228 060 zł22 594 390 zł
Tok FM15 008 890 zł12 381 820 zł
Eska Rock13 292 600 zł9 789 940 zł
Eska Poznań12 270 180 zł9 540 788 zł
Eska Wrocław11 665 328 zł12 472 174 zł
Eska Warszawa10 464 280 zł10 871 970 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa9 865 636 zł8 698 170 zł
monitorowane stacje razem807 555 660 zł827 224 093 zł

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa: RMF FM i Polskie Radio w dół (Top 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nie ma co
A ktoś wreszcie to zauważy, że rabaty są już na poziomie 95%+ ? Z tych 240 milionów per saldo u lidera gotowizny przyszło pewnie około 12 milionów. I takie dane powinny być w tabelkach. Powoli zbliżamy się do granicy gdy ten biznes przestanie się bilansować. I o tym trzeba zawczasu tu pisać zamiast powielać informacje działów PR.
odpowiedź