Reklamodawcy nastawiają się na wideo online
Ponad 2/3 menedżerów z branży reklamy, marketingu i mediów zamierzaskupić się w swoich tegorocznych kampaniach marketingowych na rynkuwideo online.
Jednocześnie chcą oni w bieżącym roku przejść z fazy planowaniai eksperymentów do pełnego wejścia w ten segment - wynika z badaniaprzeprowadzonego przez firmę PermissionTV.
66,8 procenta respondentów pytanych o sferę na jakiej zamierzająsię skupić planując wydatki w ramach swoich budżetów cyfrowegomarketingu na 2009 rok wskazało na wideo online. Następne wkolejności były: media społeczne (41,6 procenta), wyszukiwarki(34,1 procenta), podcasty/webcasty (32 procent), rich media (30,5procenta), banery reklamowe (22,8 procenta) oraz przestrzeń mobilna(17,4 procenta).
Ponad połowa badanych (52 procent) zamierza w II kwartalebieżącego roku wprowadzić lub rozszerzyć swoje projekty oparte owideo online, podczas gdy obecnie robi to tylko 32 procentrespondentów.
Z kolei 33,7 procenta badanych spodziewa się, że ich tegorocznebudżety cyfrowego marketingu będą najmniej dotknięte cięciamikosztów. 24,7 procenta to samo powiedziało o tradycyjnym marketingu(prasa, radio, telewizja), 21,3 procenta o targach, wystawach ieventach, a 14,5 procenta o tzw. guerilla marketingu.
Spośród rodzajów wideo online, w które badani zamierzająinwestować w bieżącym roku, 63,9 procenta wskazało na brandedcontent i strony wideo, 39 procent na wideo wirusowe, 38,3 procentana interaktywne wideo, 29,1 procenta na treści wideo tworzone przezużytkowników, a 28,8 procenta na kampanie wideo w poczciee-mail.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Reklamodawcy nastawiają się na wideo online