SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy na Facebook dalej tanieją. Metawersum obniżyło zysk o 4 mld dol.

W zeszłym kwartale Meta Platforms zwiększył przychody o 3 proc. do 28,64 mld dolarów, a jego zysk zmalał, m.in. wskutek 4 mld dolarów straty wygenerowanej przez pion metawersum i 1,1 mld dolarów kosztów zwolnień. Facebook zbliża się do poziomu 3 mld użytkowników.

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

Przychody Meta Platforms o ponad miliard dolarów przebiły średnią prognoz analityków wynoszącą 27,65 mld dolarów. Bez uwzględniania zmian kursów walut wzrost wyniósł 6 proc.

Wpływy reklamowe zwiększyły się rok do roku z 27 do 28,1 mld dolarów, głównie dzięki wzrostowi w USA i Kanadzie (z 12,02 do 12,71 mld) oraz w Afryce, Ameryce Południowej i Środkowej (z 2,95 do 3,23 mld). Natomiast w Europie nieznacznie zmalały - z 6,36 do 6,27 mld.

Na Facebooku więcej reklam, ale tańszych

Na należących do koncernu platformach, na czele z Facebookiem i Instagramem, liczba emisji reklam była o 26 proc. wyższa niż przed rokiem. Natomiast kolejny kwartał z rzędu zmalała ich średnia cena - o 17 proc.

Przeciętny przychód na użytkownika Facebooka zwiększył się rok do roku z 9,54 do 9,62 dolara. Najmocniej wzrósł w Afryce, Ameryce Południowej i Środkowej - z 3,14 do 3,35 dolara.

Codziennie 3 mld internautów na platformach Mety

Liczba internautów codziennie odwiedzających platformy koncernu w zeszłym kwartale wynosiła 3,02 mld, wobec 2,87 mld rok wcześniej. Liczba użytkowników korzystających z nich minimum raz w miesiącu wzrosła natomiast z 3,64 do 3,81 mld.

Facebooka codziennie odwiedzało 2,99 mld internautów, o 53 tys. więcej niż przed rokiem. W Afryce, Ameryce Południowej i Środkowej ich liczba zwiększyła się o 27 tys., a w regionie Azji i Pacyfiku - też o 27 tys.

Z kolei liczba codziennych internautów codziennie zaglądających na Facebooka przekroczyła 2 mld, rosnąc przez rok z 1,96 do 2,04 mld. W USA i Kanadzie zwiększyła się tylko o 4 mln, a w Europie pozostała na poziomie 307 mln.

Metawersum dalej obciąża zysk

Znacząco pogorszyły się wyniki pionu Family Labs, obejmującego metawersum i produkującą gogle do wirtualnej rzeczywistości firmę Oculus Rift: wpływy poszły w dół z 695 do 339 mln dolarów, a strata operacyjna pogłębiła z 2,96 do 3,99 mld.

W konsekwencji zysk operacyjny zmalał z 8,52 do 7,23 mld dolarów, marża operacyjna z 31 do 25 proc., a zysk netto z 7,46 do 5,71 mld dolarów (w przeliczeniu na akcję - z 2,72 do 2,20 dolara).

Rentowność obciążyło też 1,1 mld dolarów kosztów restrukturyzacji - przede wszystkim zwolnień, których pierwsza w listopadzie i grudniu ub.r. objęła 11 tys. pracowników. W zeszłym kwartale liczba osób zatrudnionych w koncernie zmalała z 86,5 do 77,1 tys.

W marcu koncern zapowiedział, że pożegna się jeszcze z 10 tys. pracowników. Będzie to kosztowało 1 mld dolarów, z czego 523 mln ujęto już w bilansie pierwszego kwartału.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W drugim kwartale Meta spodziewa się przychodów w przedziale 29,5-32 mld dolarów (średnia prognoz analityków to 29,5 mld). Natomiast w całym br. planuje wydatki w wysokości od 86 do 890 mld dolarów, z czego 3-5 mld w związku z restrukturyzacją.

Wyniki i prognozy koncernu zostały dobrze odebrane przez inwestorów - w środę w handlu posesyjnym jego akcje drożały o 11-12 proc. Od początku stycznia kurs zyskał 74 proc., wrócił na pułap sprzed roku.

Dołącz do dyskusji: Reklamy na Facebook dalej tanieją. Metawersum obniżyło zysk o 4 mld dol.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bolek
Od nowego roku darmowe czwartki!
0 0
odpowiedź