Reklamy w telewizji: Castorama, Peugeot i Renault w górę, Tesco w dół
W polskiej branży handlowej i motoryzacyjnej swoje telewizyjne budżety reklamowe najbardziej zwiększyły w 2010 roku Castorama, Peugeot i Renault. Natomiast mniej niż rok wcześniej na reklamy w telewizji wydało Tesco.
Wśród sieci handlowych Lidl Polska, w 2009 roku będący poza czołówką reklamodawców telewizyjnych, wskoczył na drugie miejsce rankingu. Natomiast Castorama Polska przeznaczyła na reklamy w telewizji 43 proc. więcej niż rok wcześniej, a Jeronimo Martins (właściciel sieci sklepów Biedronka) – 22 proc. więcej. Za to wydatki Tesco Polska w tym zakresie były o 5 proc. mniejsze. Liderująca w tym segmencie Metro Group (do której należą sieć hurtowni Metro & Makro Cash and Carry oraz sieci hipermarketów Real, MediaMarkt i Saturn) wydała na reklamy telewizyjne minimalnie więcej niż w 2009 roku.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - kategoria „Handel” | |||
| 2010 rok | 2009 rok | |
Metro Group | 98 025 143 zł | 97 677 182 zł | |
Lidl Polska Sklepy Spożywcze | 78 895 650 zł | - | |
Castorama Polska | 53 997 695 zł | 37 676 058 zł | |
Jeronimo Martins Dystrybucja | 48 150 195 zł | 39 421 265 zł | |
Tesco Polska | 38 199 252 zł | 40 363 252 zł |
Peugeot Polska tak wyraźnie zwiększył w ub.r. swój cennikowy budżet reklamowy w telewizji, że o ile rok wcześniej nie znalazł się nawet w pierwszej piątce reklamodawców z sektora motoryzacyjnego, o tyle jest liderem zestawienia za 2010 rok. Z kolei Renault Polska na reklamy w telewizji wydał w ub.r. 44 proc. więcej niż rok wcześniej, Skoda Auto Polska – 7 proc. więcej, a Fiat Auto Poland – 5 proc. więcej.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - kategoria „Motoryzacja” | |||
| 2010 rok | 2009 rok | |
Peugeot Polska | 46 394 831 zł | - | |
Renault Polska | 42 788 530 zł | 29 722 912 zł | |
Skoda Auto Polska | 41 955 044 zł | 39 001 248 zł | |
Fiat Auto Poland | 34 116 049 zł | 32 534 232 zł | |
General Motors Poland | 33 488 025 zł | - |
Dołącz do dyskusji: Reklamy w telewizji: Castorama, Peugeot i Renault w górę, Tesco w dół