SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rekordowa wartość sponsoringu sportowego w I półroczu 2008

Łączna wartość telewizyjnego sponsoringu sportowego w I półroczu 2008 wyniosła 790 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku o prawie 60 proc. - wynika z badania przeprowadzonego przez Pentagon Research. Najwięcej ekspozycji wyemitowano w stacjach grupy Polsat, natomiast największą siłę medialną miała TVP.

W całym poprzednim roku wartość telewizyjnego sponsoringu sportowego sięgnęła prawie miliarda zł, podczas gdy tylko w pierwszym półroczu obecnego roku wyniosła 790 mln zł, czyli o 60 proc. więcej niż w tym samym okresie 2007 roku. Marką najefektywniej reklamującą się w transmisjach i programach sportowych był Plus, którego logo eksponowano prawie 65 tys. razy, zapewniając mu największą wartość medialną. Kolejne miejsca zajęli sponsorzy piłkarskiej reprezentacji naszego kraju: Telekomunikacja Polska i Puma, których znaki graficzny pojawiały się w programach sportowych prawie po 15 tys. razy, zapewniając tylko niewiele niższą od Plusa wartość reklamową.

Natomiast wśród stacji telewizyjnych w sponsoringu sportowym przodował pod względem ilościowym Polsat Sport, który pokazywał loga firm w czasie transmisji z zawodów - a przede wszystkim meczów piłkarskich mistrzostw Europy - ponad 450 tys. razy. Kolejne w zestawieniu TVN24 i TV4 zanotowały o wiele niższe wyniki: odpowiednio 68 tys. i 56 tys. ekspozycji. Jednak największą wartość medialną miał sponsoring sportowy obecny w TVP, na którym firmy oszczędziły ponad 300 mln zł ze swoich budżetów reklamowych. Natomiast pokazywane znaków graficznych w Polsacie i Polsacie Sport, gdyby nie następowało podczas transmisji sportowych, tylko w zwykłych blokach reklamowych, kosztowałyby firmy odpowiednio 123 mln zł i 120 mln zł.

Największy udział (29 proc.) w rynku miała piłka nożna zapewniająca swoim sponsorom promocję o wartości 228 mln zł. Kolejne miejsca zajęły skoki narciarskie (wartość ekspozycji: 137 mln zł) i siatkówka mężczyzn (110 mln zł). Futbol promował też w telewizji najwięcej sponsorów - dokładnie 555, w czym wyprzedził żużel (486) i siatkówkę mężczyzn (269). W pierwszej dziesiątce dyscyplin po raz pierwszy znalazła się piłka ręczna mężczyzn, której transmisje zapewniły firmom promocję o wartości ponad 30 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Rekordowa wartość sponsoringu sportowego w I półroczu 2008

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl