Rekordowe wyniki Grupy Żywiec
Grupa Żywiec notuje rekordowe wyniki sprzedaży i zysku
Zarząd Grupy Żywiec S.A. przedstawił skonsolidowane wyniki, jakie uzyskała Grupa w 2004 roku. Osiągnięty wzrost wyników finansowych przekroczył wcześniejsze zapowiedzi zarządu.
Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wzrósł o 25%, z 290 mln PLN do 363 mln PLN.
Skonsolidowany zysk netto Grupy wyniósł 277 mln PLN, co w porównaniu z 206 mln PLN w 2003 roku oznacza poprawę o 34%.
Skonsolidowana sprzedaż netto wzrosła o 13%, i osiągnęła 3,629 mln PLN. Skonsolidowana wielkość sprzedaży wzrosła w porównaniu do 2003 roku o 1 mln. hl i osiągnęła rekordowy dla branży poziom 10,1 mln hl.
"Wyniki, jakie osiągnęliśmy po pierwszych sześciu miesiącach 2004 roku wskazywały, że będzie to bardzo dobry rok dla Grupy Żywiec. Dzisiaj mogę powiedzieć, że osiągnięte wyniki przekroczyły nasze plany" - powiedział Nico Nusmeier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.
Trwający już od dłuższego czasu wzrost wyników finansowych Grupy Żywiec jest wynikiem konsekwentnie prowadzonej polityki redukcji i optymalizacji kosztów m.in. dzięki lepszemu wykorzystaniu zcentralizowanych mocy produkcyjnych oraz optymalizacji wydatków marketingowych i pełniejszego wykorzystywania potencjału sprzedażowego Grupy. Konsekwencja prowadzonej polityki ma swoje bezpośrednie przełożenie na uzyskany wynik finansowy. Przy 13% wzroście wartości obrotu firmy zysk netto wzrósł aż o 34%.
"Nasze wyniki pokazują dobitnie, że nawet w warunkach silnej konkurencji, dzięki przemyślanym inwestycjom rynkowym możliwy jest wzrost sprzedaży przy jednoczesnym dużym wzroście zysków" - dodał Nico Nusmeier.
Dla Grupy Żywiec rok 2004 był także rokiem zakończenia wielu złożonych procesów, z których do najtrudniejszych należały: przeprowadzenie ostatniego etapu integracji operacyjnej pomiędzy Grupą Żywiec i Brau Union Polska oraz sfinalizowanie konsolidacji prawnej browarów wchodzących w skład Grupy. Jedynym wyjątkiem jest Browar w Bydgoszczy, którego zakup od Brau Union Polska przewidziany jest w 2005 roku.
Dobrze rozwija się sprzedaż głównych marek Grupy takich jak: Warka Jasne Pełne, Strong oraz Tatra Pils. Pomimo osłabienia całego sektora piw premium, marka Żywiec utrzymała swój poziom sprzedaży. Pierwsze wyniki rozpoczętych w ubiegłym roku kampanii reklamowych Żywca, pozwalają przewidywać wzrost sprzedaży tej marki już w tym roku. Marka Heineken zanotowała blisko 20% wzrost i już obecnie jest najpopularniejszą i największą w Polsce marką w segmencie piw międzynarodowych premium. Mocną pozycję mają także marki regionalne. Najsilniejsza z nich, produkowany w Elblągu - Specjal, zanotował w 2004 roku sprzedaż na poziomie przekraczającym 1,2 mln hl. Dobrze rozwijał się również eksport. Produkty Grupy Żywiec S.A., głównie marka Żywiec stanowią blisko 60% całego eksportu polskich marek piwa.
W nadchodzącym roku Zarząd Grupy Żywiec będzie koncentrować się przede wszystkim na stałym podnoszeniu efektywności prowadzonych działań oraz dalszym wzroście wyników finansowych.
"Bardzo dobre wyniki w połączeniu z perspektywą ich dalszego wzrostu w przyszłości pozwalają Zarządowi Grupy Żywiec zaproponować Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy dywidendę w wysokości 30 PLN na akcję"- zapowiedział Nico Nusmeier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A..
Dołącz do dyskusji: Rekordowe wyniki Grupy Żywiec