Rekordowy rok sponsoringu sportowego
W poprzednim roku łączna wartość ekspozycji sponsorów sportu w telewizji oszacowano na 1,65 mld złotych. W stosunku do 2007 roku nastąpił wzrost o niemal 70% - podaje raport przygotowany przez Pentagon Research.
Najwięcej ekspozycji wyemitowano w stacjach grupy Polsat (1,03 mln), jednak największą wartość medialną uzyskały na antenach telewizji publicznej. Nie bez wpływu na taki przebieg zdarzeń miała z pewnością Olimpiada, na której pokazywanie Telewizja Polska ma monopol, a także wzrost o ponad 30% transmisji piłkarskich.
Podobnie jak przed rokiem, 60% wartości całego sponsoringu w Polsce skupiała się w trzech dyscyplinach (spośród 77), a mianowicie: piłce nożnej (36% udziału), skokach narciarskich (12%) oraz siatkówce mężczyzn (12%).
W 2008 roku najwięcej różnych sponsorów, których ekspozycje pokazano w danej dyscyplinie mieli piłka nożna (890 sponsorów), żużel (769) oraz siatkówka mężczyzn (359). Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce nie znalazły się skoki narciarskie oraz wyścigi Formuły 1.
Największą wartość ekspozycji marek w roku ubiegłym miał Polkomtel (przy 108,5 tysięcy ekspozycji). Pozostałe miejsca na podium zajęły Telekomunikacja Polska i Puma.
Badanie opiera się o monitoring wystąpień poszczególnych marek w programach sportowych (w tym wiadomości), w następujących stacjach tv: TVP1, TVP2, TVP3 pasmo wspólne, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN TURBO, Polsat, Polsat Sport,TV4. Notowane są marki eksponowane na polskich zawodnikach i polskie marki eksponowane na zagranicznych zawodnikach. Zliczane są tzw. ekspozycje efektywne, a więc takie, które są dobrze widoczne (wyraźne), trwają co najmniej 1 sekundę i nie są fragmentaryczne (min. 80% widoczności).
Dołącz do dyskusji: Rekordowy rok sponsoringu sportowego