SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

RMF FM z największym spadkiem, ostro w dół też Radio Maryja i Jedynka

Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od września do listopada 2013 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta zanotowała jednak największy spadek udziału w rynku radiowym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM w okresie od września do listopada 2013 roku wyniósł 23,9 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,4 pkt. proc. Tym samym jest to największy spadek w zestawieniu - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 14,9 proc., po spadku o 0,3 pkt. proc.

Na trzeciej pozycji znalazła się Jedynka, której udział w rynku zmalał z 11,1 proc. do 10,3 proc. Oczko niżej uplasowała się Trójka - 7,2 proc. (bez zmian w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku). Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,9 pkt. proc. (do 2,0 proc. udziału).

Oczko niżej uplasowała się Eska Rock, której udział w okresie od września do listopada 2013 roku wyniósł 1,7 proc. (czyli tyle samo, ile przed rokiem). Stacja jednak od 2 grudnia br., dostępna dotąd w 18 miastach Polski, zaczęła nadawać wyłącznie w Warszawie na nowej częstotliwości 93,3 FM (więcej na ten temat).

 

 

udział w czasie słuchania %

wrzesień 2008 : listopad 2008

wrzesień 2009 : listopad 2009

wrzesień 2010 : listopad 2010

wrzesień 2011 : listopad 2011

wrzesień 2012 : listopad 2012

wrzesień 2013 : listopad 2013

Radio RMF FM

23,0%

25,4%

26,8%

26,8%

25,3%

23,9%

Radio ZET

18,4%

15,9%

16,3%

16,2%

15,2%

14,9%

Jedynka

12,6%

12,3%

13,0%

11,5%

11,1%

10,3%

Trójka

6,5%

7,0%

7,6%

8,2%

7,5%

7,5%

Radio Maryja

1,9%

2,0%

1,8%

2,0%

2,9%

2,0%

ESKA ROCK

0,6%

1,1%

1,5%

1,4%

1,7%

1,7%

Radio TOK FM

1,2%

0,9%

1,3%

1,3%

1,1%

1,1%

RMF Classic

0,4%

0,5%

0,6%

0,7%

0,8%

1,0%

Czwórka

0,3%

0,2%

0,2%

0,4%

0,5%

0,4%

Dwójka

0,8%

0,7%

0,7%

0,7%

0,5%

0,4%

CHILLI ZET

0,0%

0,5%

0,4%

0,5%

0,4%

0,4%

Radio PiN

-

0,1%

0,2%

0,1%

0,2%

0,1%

 

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

udział w czasie słuchania %

wrzesień 2012 : listopad 2012

grudzień 2012 : luty 2013

marzec 2013 : maj 2013

czerwiec 2013 : sierpień 2013

wrzesień 2013 : listopad 2013

Radio RMF FM

25,3%

24,2%

26,9%

25,0%

23,9%

Radio ZET

15,2%

15,2%

15,9%

14,4%

14,9%

Jedynka

11,1%

10,2%

10,0%

11,0%

10,3%

Trójka

7,5%

7,5%

7,2%

7,0%

7,5%

Radio Maryja

2,9%

2,7%

2,4%

2,0%

2,0%

ESKA ROCK

1,7%

1,8%

1,6%

1,5%

1,7%

Radio TOK FM

1,1%

1,1%

1,0%

1,1%

1,1%

RMF Classic

0,8%

0,9%

0,9%

0,9%

1,0%

Czwórka

0,5%

0,5%

0,6%

0,5%

0,4%

Dwójka

0,5%

0,5%

0,4%

0,5%

0,4%

CHILLI ZET

0,4%

0,5%

0,5%

0,4%

0,4%

Radio PiN

0,2%

0,1%

0,1%

0,1%

0,1%

N=

21 048

21 058

21 034

21 044

21 058


Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

Dołącz do dyskusji: RMF FM z największym spadkiem, ostro w dół też Radio Maryja i Jedynka

35 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
słuchacz
Nie dziwię się. RMF, przynajmniej dla mnie, już dawno zrobił się nieatrakcyjny.
0 0
odpowiedź
User
byly sluchacz
kiedys słuchałem codziennie rmf fm ale od pół roku przestałem bo ciągle grają to samą muzykę do tego co chwile reklama ta sama leci a po za tym gadają co kilka minut o tym ich porąbanym konkursie pechowa 13 i każą słać sms.Nic dziwnego ze ludzie maja dosc sluchania w kołko tego samego.
0 0
odpowiedź
User
Radzio
Słuchacze RM "odchodzą"... [*]
0 0
odpowiedź