RMF FM z największym spadkiem, ostro w dół też Radio Maryja i Jedynka
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od września do listopada 2013 roku należała do RMF FM. Rozgłośnia ta zanotowała jednak największy spadek udziału w rynku radiowym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM w okresie od września do listopada 2013 roku wyniósł 23,9 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,4 pkt. proc. Tym samym jest to największy spadek w zestawieniu - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 14,9 proc., po spadku o 0,3 pkt. proc.
Na trzeciej pozycji znalazła się Jedynka, której udział w rynku zmalał z 11,1 proc. do 10,3 proc. Oczko niżej uplasowała się Trójka - 7,2 proc. (bez zmian w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku). Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,9 pkt. proc. (do 2,0 proc. udziału).
Oczko niżej uplasowała się Eska Rock, której udział w okresie od września do listopada 2013 roku wyniósł 1,7 proc. (czyli tyle samo, ile przed rokiem). Stacja jednak od 2 grudnia br., dostępna dotąd w 18 miastach Polski, zaczęła nadawać wyłącznie w Warszawie na nowej częstotliwości 93,3 FM (więcej na ten temat).
udział w czasie słuchania % |
wrzesień 2008 : listopad 2008 |
wrzesień 2009 : listopad 2009 |
wrzesień 2010 : listopad 2010 |
wrzesień 2011 : listopad 2011 |
wrzesień 2012 : listopad 2012 |
wrzesień 2013 : listopad 2013 |
Radio RMF FM |
23,0% |
25,4% |
26,8% |
26,8% |
25,3% |
23,9% |
Radio ZET |
18,4% |
15,9% |
16,3% |
16,2% |
15,2% |
14,9% |
Jedynka |
12,6% |
12,3% |
13,0% |
11,5% |
11,1% |
10,3% |
Trójka |
6,5% |
7,0% |
7,6% |
8,2% |
7,5% |
7,5% |
Radio Maryja |
1,9% |
2,0% |
1,8% |
2,0% |
2,9% |
2,0% |
ESKA ROCK |
0,6% |
1,1% |
1,5% |
1,4% |
1,7% |
1,7% |
Radio TOK FM |
1,2% |
0,9% |
1,3% |
1,3% |
1,1% |
1,1% |
RMF Classic |
0,4% |
0,5% |
0,6% |
0,7% |
0,8% |
1,0% |
Czwórka |
0,3% |
0,2% |
0,2% |
0,4% |
0,5% |
0,4% |
Dwójka |
0,8% |
0,7% |
0,7% |
0,7% |
0,5% |
0,4% |
CHILLI ZET |
0,0% |
0,5% |
0,4% |
0,5% |
0,4% |
0,4% |
Radio PiN |
- |
0,1% |
0,2% |
0,1% |
0,2% |
0,1% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
udział w czasie słuchania % |
wrzesień 2012 : listopad 2012 |
grudzień 2012 : luty 2013 |
marzec 2013 : maj 2013 |
czerwiec 2013 : sierpień 2013 |
wrzesień 2013 : listopad 2013 |
Radio RMF FM |
25,3% |
24,2% |
26,9% |
25,0% |
23,9% |
Radio ZET |
15,2% |
15,2% |
15,9% |
14,4% |
14,9% |
Jedynka |
11,1% |
10,2% |
10,0% |
11,0% |
10,3% |
Trójka |
7,5% |
7,5% |
7,2% |
7,0% |
7,5% |
Radio Maryja |
2,9% |
2,7% |
2,4% |
2,0% |
2,0% |
ESKA ROCK |
1,7% |
1,8% |
1,6% |
1,5% |
1,7% |
Radio TOK FM |
1,1% |
1,1% |
1,0% |
1,1% |
1,1% |
RMF Classic |
0,8% |
0,9% |
0,9% |
0,9% |
1,0% |
Czwórka |
0,5% |
0,5% |
0,6% |
0,5% |
0,4% |
Dwójka |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
0,5% |
0,4% |
CHILLI ZET |
0,4% |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
0,4% |
Radio PiN |
0,2% |
0,1% |
0,1% |
0,1% |
0,1% |
N= |
21 048 |
21 058 |
21 034 |
21 044 |
21 058 |
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: RMF FM z największym spadkiem, ostro w dół też Radio Maryja i Jedynka