Robert Lewandowski podpisał globalną umowę marketingową z Lagardère Sports
Agencja marketingu sportowego Lagardère Sports podpisała umowę z Robertem Lewandowskim, w ramach której będzie odpowiadać za komercyjne wykorzystywanie wizerunku piłkarza poza Polską. Lewandowski w kilku krajach reklamuje już m.in. Huawei i head&shoulders.
Tomasz Zawiślak, bliski współpracownik Roberta Lewandowskiego, tłumaczy, że umowa z Lagardère Sports ma pomóc w jak najlepszym wykorzystaniu wizerunku zawodnika poza Polską. - Uważamy, że to gwarantuje nam Lagardère Sports. Robert, będąc na światowym topie, potrzebuje najlepszych specjalistów w danej dziedzinie - mówi Zawiślak.
- Sukcesy Roberta na boisku zrobiły z niego gwiazdę światowego formatu. Jako dojrzały i świadomy zawodnik pragnie się rozwijać zarówno sportowo, jak i poza sportem. Cieszymy się niezmiernie, że Robert Lewandowski dołączył do portfela naszych klientów i wspólnie będziemy podbijać globalne rynki - komentuje Philipp Hasenbein, dyrektor zarządzający w Lagardère Sports.
Agencja będzie zajmowała się dla Roberta Lewandowskiego przede wszystkim pozyskiwaniem i realizacją kontraktów reklamowych na rynkach zagranicznych.
Lagardère Sports współpracuje z ok. 250 sportowcami, ponad 100 klubami piłkarskimi oraz dwiema federacjami (m.in. Polskim Związkiem Piłki Nożnej). W połowie ub.r. agencja przedłużyła z PZPN umowę, w ramach której zajmuje się pośrednictwem przy sprzedaży praw marketingowych dotyczących reprezentacji Polski (głównej i drużyny do lat 21) oraz Pucharu Polski.
W naszym kraju koncern Lagardère był też obecny od początku lat 90. jako właściciel Eurozetu (do którego należą Radio ZET, Antyradio, Meloradio i Chillizet). Miesiąc temu sprzedał swoje aktywa radiowe w Polsce, Czechach, Rumunii i na Słowacji za 73 mln euro firmie Czech Media Invest.
Lewandowski reklamuje już za granicą Huawei i head&shoulders
Robert Lewandowski podpisał już kilka indywidualnych umów reklamowych obejmujących część krajów europejskich. Od dwóch lat promuje szampon head&shoulders (produkowany przez Procter & Gamble) w Europie Środkowo-Wschodniej, obecnie trwa kampania wersji Men Ultra z węglem. Natomiast jesienią 2015 roku został ambasadorem Huawei w Europie Środkowo-Wschodniej i Skandynawii, od dwóch miesięcy wspólnie z aktorką Gal Gadot promuje smartfon Huawei P20 Pro.
Lewandowski występuje też w międzynarodowych kampaniach Nike i sponsorów Bayernu Monachium (niedawno ruszyła akcja reklamowa opon Goodyear). Z kolei na początku br. został globalnym ambasadorem reklamowym polskiej marki Oshee (obejmującej m.in. napoje izotoniczne i funkcjonalne oraz produkty witaminowe). Przedtem przez osiem lat współpracował z Coca-Colą.
Profil facebookowy Roberta Lewandowskiego ma 9,2 mln użytkowników, instagramowy - 12,9 mln, a twitterowy - 1,1 mln.
W Polsce jesienią ub.r. należąca do Roberta Lewandowskiego agencja Stor9_ wspólnie z holdingiem marketingowym Group One uruchomiła dom mediowy RL Media. Stor9_, działająca od połowy ub.r., zajmuje się przede wszystkim strategią komunikacji Anny i Roberta Lewandowskich w naszym kraju.
Niedawno Robert Lewandowski zmienił swojego menedżera piłkarskiego - zakończył wieloletnią współpracę z Cezarym Kucharskim, a zaczął z Pinim Zahavim. Od wielu miesięcy trwają spekulacje, czy latem zawodnik przejdzie z Bayernu Monachium do Realu Madryt.
Lewandowski zapowiadał już, że po zakończeniu kariery piłkarskie w Europie zamierza jeszcze pograć w amerykańskiej lidze MSL.
Dołącz do dyskusji: Robert Lewandowski podpisał globalną umowę marketingową z Lagardère Sports