Rośnie oglądalność kanałów muzycznych
MTV podwoiła oglądalność. Swoje wyniki poprawia też Viva Polska
W I półroczu 2004 roku w porównaniu z analogicznym okresem 2003 roku wzrosła oglądalność dwóch polskich kanałów muzycznych "Viva" i MTV - wynika z danych AGB Polska.
Total Individuals | A 16 - 49 | ||
Channel | Dates | SHR % | SHR % |
MTV | I półrocze 2003 | 0,17% | 0,27% |
MTV | I półrocze 2004 | 0,22% | 0,36% |
Viva | I półrocze 2003 | 0,30% | 0,47% |
Viva | I półrocze 2004 | 0,38% | 0,60% |
Największy wzrost oglądalności MTV Polska zanotowała w ciągu 3 ostatnich miesięcy, który jest rezultatem kontrowersyjnej kampanii o nazwie "MTV- to wszystko nasza wina".
Ten wzrost dotyczy wszystkich grup wiekowych (4+, 13-24, 25-39), natomiast największą dynamikę wzrostu wykazuje grupa w wieku 13-24 lata.
Według badań telemetrycznych prowadzonych przez AGB Polska, oglądalność stacji w grupie widzów 13-24 wzrosła aż o 84%. Każdą minutę programu MTV Polska oglądało średnio 23 000 widzów. Co więcej, wśród najważniejszych dla MTV młodych widzów (13-34), udział stacji w rynku oglądalności wzrósł do poziomu 2,5%.
Najpopularniejsze, zdaniem widzów, programy to oczywiście Jackass, Dirty Sanchez, I bet you will (Zakład), Nowożeńcy, MTV Wkurza, Wild Boyz, Happy Tree Friends , ale także docenione produkcje polskie jak: Polska Lista, Przyjaciółki, MTV Total czy Weekend specjalny z Lepperem. Te programy cieszyły się rekordową oglądalnością.
"Wprowadzając zmiany, dla niektórych bardzo kontrowersyjne, wiedziałem, że teraz nasza widownia podzieli się na tych, którzy będą nas kochać i na tych, którzy nas znienawidzą. Na szczęście kochających jest zdecydowana większość, więc to daje mi pewność, że warto kontynuować obrany kurs naczelnych prowodyrów RP. Marzy mi się, aby już wkrótce zaskoczyć wszystkich naszą lokalna, polską produkcją, która będzie jeszcze lepsza, bardziej bezkompromisowa i łamiąca telewizyjne stereotypy, niż wspomniane hity sieciowe. To jest realne. W polskim MTV chcemy dać szansę wszystkim szalonym pomysłom, które dotychczas chowały się w mrocznych zakamarkach naszej wyobraźni" - komentuje zmiany Jarek Burdek, Dyrektor Programowy i Muzyczny MTV Polska.
Dołącz do dyskusji: Rośnie oglądalność kanałów muzycznych