Rynek e-commerce w Niemczech
Niemiecki rynek internetowej sprzedaży osiągnął w ubiegłym roku wartość 13,6 miliarda euro.
To o 2,2 miliarda euro więcej w porównaniu z rokiem 2007 - wynika z danych firmy badawczej GfK Group, które nie uwzględniają wydatków na bilety na różnego rodzaju wydarzenia i imprezy, produkty finansowe oraz podróże.
Z danych Eurostatu wynika natomiast, że w 2008 roku zakupy przez internet robiło 89 proc. surfujących po sieci mężczyzn w wieku od 16 do 74 lat oraz 93 proc. w wieku od 25 do 54 lat. Taki sam odsetek ogółu respondentów korzystał z poczty e-mail, a popularniejsza była tylko komunikacja (91 proc.).
Podobnie było w przypadku korzystających z internetu kobiet, spośród których 87 proc. (90 proc. w grupie wiekowej 25-54) kupowało online, podczas gdy 88 proc. wysyłało i odbierało wiadomości e-mail, a 90 proc. komunikowało się z innymi internautami.
Z kolei z badania firmy TNS Global o nazwie 'Digital World, Digital Life' wynika, że w ubiegłym roku w sieci kupowało 73 proc. niemieckich internautów w wieku od 18 do 55 lat. Był to najwyższy wskaźnik spośród wszystkich badanych krajów. Kolejne pod tym względem były: Wielka Brytania (66 proc.), Japonia (64 proc.), Korea Południowa (63 proc.), Dania (59 proc.), Francja (58 proc.), Chiny (56 proc.), Szwecja (55 proc.), Norwegia (54 proc.), USA (54 proc.), Australia (52 proc.), Holandia (51 proc.), Finlandia (42 proc.), Włochy (42 proc.), Hiszpania (39 proc.) oraz Kanada (38 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek e-commerce w Niemczech