SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek reklamy: „Gala” i „Świat Kobiety” mocno w górę, „Polityka” ostro w dół

W lipcu br. polskie czasopisma cennikowo zarobiły z reklam 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Najbardziej wzrosły przychody „Gali” i „Świata Kobiety”, za to duży spadek zanotowała „Polityka”.

Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe przychody reklamowe magazynów bez autopromocji były dokładnie o 11,9 proc. większe niż rok wcześniej. Przy uwzględnieniu autopromocji ten wzrost był minimalnie mniejszy, natomiast wydatki na autopromocję zwiększyły się o 11,2 proc.

>>> Gazety z reklam w lipcu : „GW”, „Rz” i „Fakt” w dół, „Echo Miasta” i „SE” w górę

„Gala” (G+J Polska) i „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) prawie podwoiły w skali roku swoje cenikowe przychody reklamowe - pierwszy magazyn zarobił z reklam 97,5 proc. więcej, a drugi - 82,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast o 67 proc. wzrosły wpływy reklamowe „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) i „Angory” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś).

>>> „Poradnik Domowy” nowym liderem, „Olivia” w dół o 40 proc.

Wzrosty przychodów reklamowych powyżej średniej dla całego segmentu zanotowały też „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - 21,6 proc., „Wprost” (AWR Wprost) - 17,8 proc. i „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - 12,8 proc. Więcej niż rok wcześniej z reklam zarobiły też „Viva!” (Edipresse Polska) - o 10,6 proc., „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) - o 9,2 proc., oraz „Claudia” (G+J Polska) - o 4,9 proc.

>>> Sprzedaż tygodników opinii w I półroczu. Kto liderem?

Ogółem wszystkie magazyny z pierwszej dziesiątki w lipcu br. zarobiły z reklam więcej niż rok wcześniej. Z czołówki zestawienia wypadły za to „Przyjaciółka”, „Tele Program” i „Polityka”. Przy czym cennikowe wpływy reklamowe „Polityki” były w minionym miesiącu aż o 42 proc. niższe niż w lipcu ub.r.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
 VII.2011VII.2010
Newsweek Polska7 709 550 zł6 835 916 zł
Wprost6 941 500 zł5 894 125 zł
Tele Tydzień6 672 928 zł5 488 541 zł
Twój Styl6 634 157 zł3 962 357 zł
Claudia5 500 774 zł5 244 531 zł
Viva!4 490 895 zł4 065 683 zł
Gala4 482 762 zł2 270 215 zł
Świat Kobiety4 441 950 zł2 429 212 zł
Forbes3 036 650 zł2 781 050 zł
Angora2 948 500 zł1 765 400 zł
Polityka2 836 300 zł4 888 500 zł
monitorowane tytuły razem187 298 982 zł167 306 248 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją208 973 436 zł186 798 589 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja21 674 454 zł19 492 341 zł


 

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy: „Gala” i „Świat Kobiety” mocno w górę, „Polityka” ostro w dół

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bibo
duzy sukces zespołu renaty bogusz
odpowiedź
User
Media w kryzysie
97,5 proc więcej z reklam, 87 proc więcej, 67 proc więcej- a dla dziennikarzy 50 proc. mniejsze honoraria i zwolnienia, bo kryzys!
odpowiedź
User
Bacha
A co z tego mają dziennikarze? Gazeta musi być atrakcyjna, by była kupowana,
a reklamodawcy chcieli się reklamować...
odpowiedź