„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami sprzedaży e-wydań (dane za luty)
W lutym br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansowało „Echo Dnia”.
„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w lutym 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 124 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 8,99 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 272 egz., o 15,47 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zmniejszyła się rok do roku o 1,76 proc. do 2 737 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 25,69 proc. do 321 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na siódme.
W lutym 2016 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku zmalał o 12,79 proc. i wyniósł 716 egz.
ZKDP |
luty |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Rzeczpospolita |
11 124 |
55 125 |
10 206 |
57 301 |
Dziennik Gazeta Prawna |
10 272 |
44 622 |
8 896 |
45 272 |
Puls Biznesu |
2 737 |
10 050 |
2 786 |
10 691 |
Gazeta Wyborcza |
2 045 |
152 386 |
2 273 |
168 076 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
1 821 |
4 423 |
1 805 |
4 729 |
Przegląd Sportowy |
360 |
28 775 |
349 |
31 968 |
Gazeta Polska Codziennie |
321 |
21 482 |
432 |
18 068 |
Fakt Gazeta Codzienna |
211 |
308 457 |
236 |
324 530 |
Super Express |
0 |
143 218 |
0 |
146 999 |
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lutym 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 057 egz., po wzroście o 8,63 proc. W lutym 2015 roku tytuł ten był drugi.
Na drugie miejsce spadł „Głos - Dziennik Pomorza” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 706 egz., po spadku o 37,74 proc. - największym w zestawieniu.
Na podium (po awansie z 18. lokaty) znalazł się jeszcze „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 1 095 proc. do 442 egz.
ZKDP |
luty |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż ogółem |
Echo Dnia |
1 057 |
16 972 |
973 |
20 276 |
Głos - Dziennik Pomorza |
706 |
20 802 |
1 134 |
23 960 |
Dziennik Łódzki |
442 |
20 975 |
37 |
23 740 |
Polska Dziennik Bałtycki |
429 |
20 907 |
554 |
24 781 |
Gazeta Pomorska |
390 |
38 691 |
613 |
42 311 |
Gazeta Krakowska |
374 |
15 523 |
198 |
16 871 |
Gazeta Codzienna Nowiny |
337 |
14 872 |
85 |
16 166 |
Głos Wielkopolski |
333 |
27 655 |
456 |
31 338 |
Gazeta Wrocławska |
313 |
14 946 |
236 |
17 094 |
Gazeta Lubuska |
229 |
18 325 |
365 |
20 417 |
Dziennik Polski |
208 |
17 223 |
266 |
19 415 |
Polska Dziennik Zachodni |
207 |
34 813 |
189 |
40 461 |
Nowa Trybuna Opolska |
162 |
12 766 |
76 |
14 518 |
Express Bydgoski |
147 |
10 374 |
142 |
11 215 |
Kurier Lubelski |
135 |
3 989 |
71 |
4 464 |
Nowości - Dziennik Toruński |
124 |
11 759 |
83 |
12 836 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski |
92 |
13 137 |
26 |
15 432 |
Kurier Poranny |
79 |
4 843 |
9 |
5 450 |
Polska Metropolia Warszawska |
75 |
3 195 |
75 |
4 594 |
Kurier Szczeciński |
66 |
9 820 |
85 |
11 464 |
Gazeta Współczesna |
43 |
5 624 |
20 |
6 694 |
Express Ilustrowany |
14 |
25 222 |
17 |
28 752 |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami sprzedaży e-wydań (dane za luty)