SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami sprzedaży e-wydań (dane za luty)

W lutym br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansowało „Echo Dnia”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w lutym 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 124 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 8,99 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 272 egz., o 15,47 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zmniejszyła się rok do roku o 1,76 proc. do 2 737 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 25,69 proc. do 321 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na siódme.

W lutym 2016 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku zmalał o 12,79 proc. i wyniósł 716 egz.

ZKDP

luty

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Rzeczpospolita

11 124

55 125

10 206

57 301

Dziennik Gazeta Prawna

10 272

44 622

8 896

45 272

Puls Biznesu

2 737

10 050

2 786

10 691

Gazeta Wyborcza

2 045

152 386

2 273

168 076

Parkiet Gazeta Giełdy

1 821

4 423

1 805

4 729

Przegląd Sportowy

360

28 775

349

31 968

Gazeta Polska Codziennie

321

21 482

432

18 068

Fakt Gazeta Codzienna

211

308 457

236

324 530

Super Express

0

143 218

0

146 999

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lutym 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 057 egz., po wzroście o 8,63 proc. W lutym 2015 roku tytuł ten był drugi.

Na drugie miejsce spadł „Głos - Dziennik Pomorza” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 706 egz., po spadku o 37,74 proc. - największym w zestawieniu.

Na podium (po awansie z 18. lokaty) znalazł się jeszcze „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 1 095 proc. do 442 egz.

ZKDP

luty

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Echo Dnia

1 057

16 972

973

20 276

Głos - Dziennik Pomorza

706

20 802

1 134

23 960

Dziennik Łódzki

442

20 975

37

23 740

Polska Dziennik Bałtycki

429

20 907

554

24 781

Gazeta Pomorska

390

38 691

613

42 311

Gazeta Krakowska

374

15 523

198

16 871

Gazeta Codzienna Nowiny

337

14 872

85

16 166

Głos Wielkopolski

333

27 655

456

31 338

Gazeta Wrocławska

313

14 946

236

17 094

Gazeta Lubuska

229

18 325

365

20 417

Dziennik Polski

208

17 223

266

19 415

Polska Dziennik Zachodni

207

34 813

189

40 461

Nowa Trybuna Opolska

162

12 766

76

14 518

Express Bydgoski

147

10 374

142

11 215

Kurier Lubelski

135

3 989

71

4 464

Nowości - Dziennik Toruński

124

11 759

83

12 836

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

92

13 137

26

15 432

Kurier Poranny

79

4 843

9

5 450

Polska Metropolia Warszawska

75

3 195

75

4 594

Kurier Szczeciński

66

9 820

85

11 464

Gazeta Współczesna

43

5 624

20

6 694

Express Ilustrowany

14

25 222

17

28 752

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami sprzedaży e-wydań (dane za luty)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl