SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

SAR zamyka platformę przetargową, stawia na serwis DobryPrzetarg

Strona przetargowa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR została zamknięta. Zastąpi ją serwis DobryPrzetarg.com.pl, który będzie służył promowaniu praktyk zawartych w Białej Księdze komunikacji marketingowej, edukacji i monitoringowi rynku.

Dotychczasowa platforma przetargowa SAR umożliwiała promowanie i egzekwowanie przez organizację dobrych praktyk przetargowych wyłącznie wśród swoich członków. Pozwalała także śledzić i badać rynek przetargów reklamowych w Polsce.

- Powstanie, rozwój i wyniki projektu Dialog Branżowy niejako sprowokowały nowe podejście do myślenia o standardach i służących im narzędziach. Chodzi o wspólną odpowiedzialność i działanie na rzecz efektywności i standardów, ponieważ warunkiem ich sukcesu jest wzajemne zaangażowanie Reklamodawców i Agencji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR.

W wyniku porozumienia się SAR, PSML i organizacji branżowych, ustalono, że dotychczasowa platforma przetargowa zostanie zastąpiona serwisem DobryPrzetarg.com.pl. Oprócz przejęcia funkcji poprzedniej platformy, ma też służyć edukacji i integracji środowiska komunikacji marketingowej.

- Wierzymy, że to wspólnota interesów jest gwarantem silniejszego oddziaływania na rynek - mówi nam Paweł Tyszkiewicz.

Obecnie trwają prace nad rozbudową serwisu, w nowej wersji serwisu będzie działać najwcześniej w kwietniu 2019 r.

Funkcje platformy Dobry Przetarg

Platforma będzie promować standardy współpracy i dobre praktyki, dostarczy także danych i narzędzi do przeprowadzenia efektywnego przetargu w dziewięciu różnych kategoriach marketingowych. Będzie zawierać również: informacje na temat rynku dostawców, dostępne badania i raporty, zapowiedzi warsztatów i szkoleń, wszystko, co może wspierać efektywność współpracy reklamodawcy i agencji oraz rozwijać rynek i jakość komunikacji marketingowej.

- Jednocześnie chcemy, aby w serwisie pojawiła się promocja marek, które wdrażają dobre praktyki przetargowe wewnątrz swoich organizacji. Chcemy w ten sposób wyróżniać ambasadorów i sygnatariuszy dobrych praktyk jako marki odpowiedzialne społecznie. Obserwujemy, że obszar „relacje z dostawcami” w politykach CSR spółek zyskuje na znaczeniu vs zainteresowanie dotychczasowymi zagadnieniami - ocenia Paweł Tyszkiewicz.

- Również konsumenci oczekują od marek, już nie tylko produktu spełniającego ich oczekiwania w zakresie jakości i ceny, ale także świadomej i zaangażowanej postawy w lokalne i globalne wyzwania. Poprzez komunikację PR chcemy podkreślać i nagradzać praktyki CSR tych firm, które uznają partnerstwo i standardy współpracy z dostawcami w trzech obszarach: ład organizacyjny, praktyki z zakresu pracy, uczciwe praktyki operacyjne - dodaje Tyszkiewicz.

Inną funkcją serwisu Dobry Przetarg będzie monitorowanie stosowania dobrych praktyk - tzw. watchdog, rozumiany jako program oddziaływań zarówno agencji, jak i reklamodawców, służący wspólnej odpowiedzialności za standardy i efektywność rynku komunikacji marketingowej.

Na stronie Dobry Przetarg zarówno klienci, jak i agencje będą mieli możliwość zgłaszania (anonimowo lub nie) nieefektywnych i niezgodnych ze standardami praktyk. - To umożliwi podjęcie działań edukacyjnych przez organizacje branżowe - SAR, PSML i innych partnerów Dialogu Branżowego, zaangażowanych w rozwój rynku i promocję standardów - komentuje Paweł Tyszkiewicz.

Biała Księga Komunikacji Marketingowej

Dokument wprowadza jednolite dla jego sygnatariuszy praktyki w zakresie zakupu usług komunikacji marketingowej. Księgę wypracowano w czasie dwuletnich prac branżowych organizacji, przedstawicieli działów zakupów oraz klientów, podjętych w ramach tzw. Dialogu Branżowego. Inicjatywę rozpoczęły dwie organizacje – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki.

Dotychczas opublikowano rozdziały: Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej (Rozdział Ogólny), Przetarg na PR, Przetarg Eventowy, Przetarg Incentive Travel, Przetarg Full Service, produkcje reklamowe.

Obok produkcji filmów reklamowych, w najbliższym czasie zostaną opublikowane rozdziały  dotyczące obszaru mediów, digitalu, brandingu i badań marketingowych.

Dołącz do dyskusji: SAR zamyka platformę przetargową, stawia na serwis DobryPrzetarg

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Peter
Byłem kiedyś na rozmowie o pracę w agencji należącej do saru.

Może więc powinna powstać Biała Księga Zatrudnienia, obowiązkowa dla członków stowarzyszenia.
odpowiedź
User
q
przez ostatnie naście lat SARowi nie udało się uporządkować przetargów
odpowiedź
User
aaa
Sukces.....
odpowiedź