SAR zamyka platformę przetargową, stawia na serwis DobryPrzetarg
Strona przetargowa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR została zamknięta. Zastąpi ją serwis DobryPrzetarg.com.pl, który będzie służył promowaniu praktyk zawartych w Białej Księdze komunikacji marketingowej, edukacji i monitoringowi rynku.
Dotychczasowa platforma przetargowa SAR umożliwiała promowanie i egzekwowanie przez organizację dobrych praktyk przetargowych wyłącznie wśród swoich członków. Pozwalała także śledzić i badać rynek przetargów reklamowych w Polsce.
- Powstanie, rozwój i wyniki projektu Dialog Branżowy niejako sprowokowały nowe podejście do myślenia o standardach i służących im narzędziach. Chodzi o wspólną odpowiedzialność i działanie na rzecz efektywności i standardów, ponieważ warunkiem ich sukcesu jest wzajemne zaangażowanie Reklamodawców i Agencji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR.
W wyniku porozumienia się SAR, PSML i organizacji branżowych, ustalono, że dotychczasowa platforma przetargowa zostanie zastąpiona serwisem DobryPrzetarg.com.pl. Oprócz przejęcia funkcji poprzedniej platformy, ma też służyć edukacji i integracji środowiska komunikacji marketingowej.
- Wierzymy, że to wspólnota interesów jest gwarantem silniejszego oddziaływania na rynek - mówi nam Paweł Tyszkiewicz.
Obecnie trwają prace nad rozbudową serwisu, w nowej wersji serwisu będzie działać najwcześniej w kwietniu 2019 r.
Funkcje platformy Dobry Przetarg
Platforma będzie promować standardy współpracy i dobre praktyki, dostarczy także danych i narzędzi do przeprowadzenia efektywnego przetargu w dziewięciu różnych kategoriach marketingowych. Będzie zawierać również: informacje na temat rynku dostawców, dostępne badania i raporty, zapowiedzi warsztatów i szkoleń, wszystko, co może wspierać efektywność współpracy reklamodawcy i agencji oraz rozwijać rynek i jakość komunikacji marketingowej.
- Jednocześnie chcemy, aby w serwisie pojawiła się promocja marek, które wdrażają dobre praktyki przetargowe wewnątrz swoich organizacji. Chcemy w ten sposób wyróżniać ambasadorów i sygnatariuszy dobrych praktyk jako marki odpowiedzialne społecznie. Obserwujemy, że obszar „relacje z dostawcami” w politykach CSR spółek zyskuje na znaczeniu vs zainteresowanie dotychczasowymi zagadnieniami - ocenia Paweł Tyszkiewicz.
- Również konsumenci oczekują od marek, już nie tylko produktu spełniającego ich oczekiwania w zakresie jakości i ceny, ale także świadomej i zaangażowanej postawy w lokalne i globalne wyzwania. Poprzez komunikację PR chcemy podkreślać i nagradzać praktyki CSR tych firm, które uznają partnerstwo i standardy współpracy z dostawcami w trzech obszarach: ład organizacyjny, praktyki z zakresu pracy, uczciwe praktyki operacyjne - dodaje Tyszkiewicz.
Inną funkcją serwisu Dobry Przetarg będzie monitorowanie stosowania dobrych praktyk - tzw. watchdog, rozumiany jako program oddziaływań zarówno agencji, jak i reklamodawców, służący wspólnej odpowiedzialności za standardy i efektywność rynku komunikacji marketingowej.
Na stronie Dobry Przetarg zarówno klienci, jak i agencje będą mieli możliwość zgłaszania (anonimowo lub nie) nieefektywnych i niezgodnych ze standardami praktyk. - To umożliwi podjęcie działań edukacyjnych przez organizacje branżowe - SAR, PSML i innych partnerów Dialogu Branżowego, zaangażowanych w rozwój rynku i promocję standardów - komentuje Paweł Tyszkiewicz.
Biała Księga Komunikacji Marketingowej
Dokument wprowadza jednolite dla jego sygnatariuszy praktyki w zakresie zakupu usług komunikacji marketingowej. Księgę wypracowano w czasie dwuletnich prac branżowych organizacji, przedstawicieli działów zakupów oraz klientów, podjętych w ramach tzw. Dialogu Branżowego. Inicjatywę rozpoczęły dwie organizacje – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki.
Dotychczas opublikowano rozdziały: Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej (Rozdział Ogólny), Przetarg na PR, Przetarg Eventowy, Przetarg Incentive Travel, Przetarg Full Service, produkcje reklamowe.
Obok produkcji filmów reklamowych, w najbliższym czasie zostaną opublikowane rozdziały dotyczące obszaru mediów, digitalu, brandingu i badań marketingowych.
Dołącz do dyskusji: SAR zamyka platformę przetargową, stawia na serwis DobryPrzetarg
Może więc powinna powstać Biała Księga Zatrudnienia, obowiązkowa dla członków stowarzyszenia.